مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین از اجرای ۳٠٠ عنوان برنامه به مناسبت هفته تربیت بدنی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴ 16 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، عباس اعلایی مقدم در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت فرارسیدن «هفته تربیت بدنی» در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، شعار هفته تربیت بدنی امسال را «ورزش، خانواده شاد و ایران قوی» عنوان کرد و گفت: در دوره قبل بازی‌های آسیایی، کاروان کشورمان ۲۰ مدال طلا و در این دوره ۱۳ مدال طلا را کسب کرد که ورزشکاران استان قزوین نیز در این افتخارآفرینی سهم داشتند.

وی با بیان اینکه شیرینی ورزش به پیروزی و شکست ها، افزود: مهران برخورداری در رشته تکواندو با امتیاز برابر نتیجه را به حریف خود واگذار کرد و به مدال نقره هانگژو رسید و میرمصطفی جوادی نیز که در مسابقات قبل از بازی‌های آسیایی در دسته پایین‌تر به دنبال راهیابی به المپیک بود، در هانگژو در دسته سنگین‌تر شرکت کرد و به لطف خدا توانست سهمیه المپیک را کسب کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: خوشبختانه نخبه‌ها و استعداد‌های ورزشی زیادی را در سطح ملی داریم و امیدواریم که ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک نیز خوش بدرخشند.

اعلایی مقدم از برگزاری آیین تقدیر ورزشکاران مدال آور بازی‌های آسیایی هانگژو در اواخر هفته تربیت بدنی خبر داد و اذعان کرد: در هفته تربیت بدنی بیش از ۳۰۰ برنامه توسط اداره کل ورزش و جوانان استان تدارک دیده شده است. همچنین با همکاری نهاد‌های دیگر اجرای برنامه‌هایی را طی این ایام در دستور کار قرار داده‌ایم.

این مسوول اضافه کرد: تجلیل از استعداد‌های برتر، تجلیل از الگو‌های برتر عفاف و حجاب، زنگ ورزش با همکاری آموزش و پرورش با حضور جامعه ورزش و دیدار با خانواده شهدا و ... از مهمترین برنامه‌های هفته تربیت بدنی هستند.

وی عنوان کرد: افتتاح چمن مصنوعی شهر نرجه و زمین فوتبال روستای اک از توابع شهرستان تاکستان، راه اندازی ۲۰ خانه ورزش روستایی، ۳ سالن تیراندازی با ماهیت روستایی و ... از دیگر پروژه‌های هفته تربیت بدنی در استان می‌باشد.



مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین بیان کرد: در حوزه عمرانی سرانه ورزشی در استان قزوین ۵۶ صدم مترمربع است که با درنظر گرفتن فضا‌های متعلق به بخش خصوصی به ۸۶ صدم مترمربع می‌رسد و پیگیر هستیم سرانه‌ها افزایش یابند.

اعلایی مقدم همچنین گفت: در حال حاضر ۲۶ پروژه فعال در شهر قزوین همانند خانه جوان، پروژه سنگنوردی و ... وجود دارد که تا پایان سال به جز ۵ یا ۶ مورد، باقی را می‌توانیم به بهره برداری برسانیم.

وی در ادامه به وضعیت ورزشگاه سردار آزادگان اشاره کرد و افزود: بعد از صعود شمس آذر به لیگ برتر، با توجه به شرایط ورزشگاه سردار آزادگان سازمان لیگ اجازه برگزاری مسابقات در این مجموعه را نمی‌داد که توانستیم با پیگیری و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان، ورزشگاه را آماده مسابقات کنیم. تاکنون حدود ۲۰ میلیارد تومان در این مجموعه هزینه شده است و آمادگی برگزاری مسابقات ملی را داریم و زیر ساخت‌های var نیز در ورزشگاه سردار آزادگان تامین شده است. همچنین طی چند روز آینده پیست تارتان این مجموعه آماده می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴ هیات ورزشی استان به صورت سرپرستی اداره می‌شوند که انتخابات ۶ هیات با اقدامات صورت گرفته تا چند هفته آتی برگزار می‌سود.

اعلایی مقدم از خدمت رسانی به حدود ۸ هزار نفر از علاقمندان ورزش در تابستان امسال خبر داد و اعلام کرد: ۲۶ خانه ورزش در استان فعالیت دارند و یک خانه نشاط نیز در دست ساخت می‌باشد.

وی عنوان کرد: پیگیری‌ها جهت تکمیل سالن ۶ هزار نفری ادامه دارد، زیرا استان قزوین به دلیل نزدیکی به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) می‌تواند میزبان مسابقات بین المللی باشد.

این مسوول با اشاره به انتقادات صورت گرفته در خصوص عملکرد هیات والیبال استان نیز اظهار کرد: عملکرد والیبال قزوین طی سال‌های اخیر قابل قبول نبوده و در این زمینه با هیچ کس تعارفی نداریم چراکه معتقدیم با توجه به پیشینه و استعداد‌های والیبال در قزوین باید جزو ۱۰ هیات برتر کشور باشیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین با اشاره به اینکه در بحث وام ازدواج جزو استان‌های برتر کشور هستیم، گفت: ستاد ساماندهی امور جوانان باید اختصاصی شود و به صورت موردی با حضور خود جوانان به بررسی امور بپردازد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار