معاون فرماندار جهرم بر لزوم آمادگی سایر دستگاه های اجرایی به منظور مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۳۲۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱ 16 October 2023

تابناک فارس به نقل از مهر: نسرین زارعی صبح دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که در فرمانداری ویژه شهرستان جهرم برگزار شد، اظهار داشت: اگرچه تاکنون گزارشی از وقوع این بیماری در جهرم گزارش نشده اما تمام دستگاه‌ها باید با تعامل و همکاری بین بخشی، آمادگی لازم برای مواجهه با بیماری را داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم با بیان اینکه جهاد کشاورزی باید در اسرع وقت حساسیت موضوع را به اطلاع اتحادیه مرغداران برساند، افزود: شیوع و عدم کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و سرعت سرایت آن بین طیور و انسان، می‌تواند مشکلات متعددی ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه تلفات غیرعادی پرندگان باید رصد شود، تصریح کرد: همچنین شهرداری مراکز عرضه طیور را به طور مستمر پایش و در صورت گزارشات مشکوک سریعاً به دامپزشکی اعلام کند.

خودداری از خرید پرندگان زنده، جوشاندن کامل تخم مرغ و پخت کامل گوشت ماکیان، استفاده ماسک و دستکش برای افراد شاغل در مرغداری‌ها، دفن لاشه پرندگان مرده در گودال عمیق، عدم تیراندازی به سمت پرندگان مهاجر، ذبح یا تمیز کردن گوشت پرندگان درون منزل و … از موارد مهم در پیشگیری از ابتلاء و شیوع این بیماری است که توسط کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در این نشست به آنها اشاره شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار