امام جمعه کرج گفت: امروز باید دشمن برای طوفان الاقصی به دنبال چاره باشد، طوفان الاقصی ، این حرکت بزرگ ‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند دست و پیشانی رزمندگان شرکت‌کننده را می‌بوسم‌ در این پیچ تاریخی جهان نقطه عطفی در مقاومت فلسطین بلکه جریان مقاومت در جهان اسلام شد، حرکتی که خواری و زوال صهیونیست‌ها را نزدیک‌تر و سریع‌تر می‌کند.
کد خبر: ۱۱۳۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷ 14 October 2023

«طوفان الاقصی» در این پیچ تاریخی جهان نقطه عطفی در مقاومت فلسطین بلکه جریان مقاومت در جهان اسلام شد

به گزارش «تابناک البرز» حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و یکم مهرماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) کرج بابیان اینکه اولاً باید پیروزی‌های عزت‌آفرین و دشمن نابود کنِ محور مقاومت را با طوفانی که برپا کردند به همه شما و جبهه مقاومت تبریک عرض کنم، اظهار داشت: حرکت بزرگ و بی‌سابقه‌ای که آبروی رژیم سفاک را برد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، جوری این‌ها بدبخت شدند که قابل جبران نیست ولو از روی ناچاری افراد بی‌شمار دیگری را بکشند، هیبتی برای آنان درست نمی‌شود، اینکه گفتند جهان اسلام، بلکه باید به بشریت تبریک گفت با این فضاحتی که برای این جرثومه فساد به وجود آمد.

قوم یهود در طول تاریخ انحرافات فراوانِ اخلاقی، اعتقادی، رفتاری، سیاسی و اجتماعی داشتهاند

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند در ۲۱ آیه از آیات شریف قرآن کریم تذکر می‌دهد با نگاه کردن به عملکرد و عاقبت دیگران، عبرت بگیرید و بیشترین داستانی که از انبیاء الهی و قومشان مطرح فرموده قوم یهود عنود لجوج است که بسیار عبرت‌آموز است، اظهار کرد: قوم یهود در طول تاریخ انحرافات فراوانِ اخلاقی، اعتقادی، رفتاری، سیاسی و اجتماعی داشته‌اند، از افراد عادی تا احبار و دانشمندانشان، دائماً گرفتار خواری و ذلت و آوارگی و نابودی بودند که قرآن کریم از آن تعبیر به ضرب می‌کند، در آیه ۱۱۲ سوره مبارکه آل‌عمران فرمود: «ضُرِبَتْ عَلَیهِمُ الذِّلَّةُ أَیْنَ مَا ثُقِفُواْ إِلَّا بِحَبْلٍ مِّنَ اللَّهِ وَ حَبْلٍ مِّنَ النَّاسِ وَ بَاءُو بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ وَ ضُرِبَتْ عَلَیهِمُ الْمَسْکَنَةُ ذَالِکَ بِأَنَّهُمْ کاَنُواْ یَکْفُرُونَ بِایَاتِ اللَّهِ وَ یَقْتُلُونَ الْأَنبِیَاءَ بِغَیرِ حَقٍّ ذَالِکَ بِمَا عَصَواْ وَّ کاَنُواْ یَعْتَدُونَ».

قوم یهود دائماً گرفتار خواری و ذلت و آوارگی و نابودی بودند

امام‌جمعه کرج در ادامه به آیات دیگری در این رابطه اشاره کرد و افزود: در آیه ۶۱ سوره مبارکه بقره فرمود: « «وَ ضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الذِّلَّةُ وَ الْمَسْکَنَةُ وَ بَاءُو بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ ذَالِکَ بِأَنَّهُمْ کاَنُواْ یَکْفُرُونَ بِایَاتِ اللَّهِ وَ یَقْتُلُونَ النَّبِیِّنَ بِغَیرِالْحَقِّ ذَالِکَ بِما عَصَواْ وَّ کَانُواْ یَعْتَدُونَ». ذلت و نیاز، بر پیشانی آن‌ها زده شد و باز گرفتار خشم خدایی شدند چراکه آنان نسبت به آیات الهی، کفر می‌ورزیدند و پیامبران را به‌ناحق می‌کشتند، این‌ها به خاطر آن بود که گناهکار و متجاوز بودند، در طول تاریخ خوار و ذلیل و زبون بودند ولو شاید مدتی را به‌ظاهر از قدرت و مکنت برخوردار بودند اما درمجموع پست بودند و مسکنت که در آیه آمده یعنی نمی‌توانند روی پای خودشان بایستند ولو شاید ثروت هم داشته باشند، اما بیچاره‌اند، تحت سلطه و امر دیگران‌اند.

مردم فلسطین را از سرزمینشان بیرون کردند و غاصبانه برای خود شهرک ساختند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه الآن هم خوار و زبون هستند که موارد آن فراوان است، یادآور شد: مثلاً یکی اینکه از سراسر دنیا به دستور استعمارگران و حمایت قدرت‌های جهانی آمدند مردم فلسطین را از سرزمینشان بیرون کردند و غاصبانه برای خود شهرک ساختند، این کار چیزی جز خواری و ذلت نیست که شما با قدرت کسی دیگر مثل انگلیس و کشورهایی که بودند مردم کشوری را بیرون کنی و خودت ساکن شوی و این خواری آن مجموعه را می‌رساند.

انحرافاتی که قوم یهود در زمینه‌های مختلف دارند نشانه ذلت آن‌هاست

وی با بیان اینکه انحرافاتی که در زمینه‌های مختلف دارند نشانه ذلت آن‌هاست، گفت: مثلاً از انحرافات اعتقادی آنان کم ایمانی به خداست. آیات ۹۱ و ۹۲ سوره مبارکه بقره گویاست، رسماً به حضرت موسی می‌گفتند تا خدا را نبینند ایمان نمی‌آورند، نسبت به حجاج الهی هم بی‌اعتقاد بودند و به انبیاء اعتقادی نداشتند.

یکی از روش‌های علماء و خواص قوم یهود بدعت‌گذاری در دین است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه به استناد آیات ۹۳ و ۹۴ سوره مبارکه بقره یکی از روش‌های علماء و خواص آنان بدعت‌گذاری در دین است یا از انحرافات اخلاقی این قوم، طمع است، اظهار کرد: طمع یعنی چشم داشتن در اموال و زندگی مردم که در قرآن کریم و روایات نهی شده و ممکن است عده‌ای دنیاگرا باشند، یعنی به داشتن مال و مقام و ثروت تمایل داشته باشند و بخواهند آنچه دارند را افزایش دهند اما طمع تمایل به گرفتن مال و ثروت و مقام دیگران است و تلاش می‌کنند اموال دیگران را برای خود تصاحب کند، در آیه ۹۶ سوره مبارکه بقره فرمود: آنان را حریص‌ترین مردم نسبت به زندگی، خواهی یافت حتی حریص‌تر از کسانی که شرک می‌ورزند، هریک از این‌ها آرزو دارد که ۱۰۰۰ سال زندگی کند، «یَوَدُّ أَحَدُهُمْ لَوْ یُعَمَّرُ أَلْفَ سَنَةٍ» باآنکه اگر چنین عمری به او داده شود نمی‌تواند او را از عذاب دور کند.

صهیونیست‌ها؛ بدترین و شرورترین افراد دنیا

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی تصریح کرد: انحراف دیگرشان حسادت است، آیه ۹۰ سوره مبارکه بقره به آن اشاره دارد، دیگری کبر است که در آیه ۸۷ سوره مبارکه بقره اشاره دارد که کبر ورزیدند و گروهی را دروغ‌گو خواندند و گروهی را هم کشتند، این خوی برتری‌طلبی آن‌ها در طول تاریخ و تا امروز ادامه داشته و امروز فرقه سیاسی خون‌خواری هم روی آنان سوار شده و بدترین و شرورترین افراد دنیا را به وجود آورده، صهیونیست‌ها می‌گفتند: «نحن ابناءُ اللهِ و احبَّاؤُهُ»، ما فرزندان و دوستان خدا هستیم و گمان می‌کردند و می‌کنند که گرفتار عذاب و عقوبت نمی‌شوند، می‌گفتند: جز چند روزی، هرگز آتش به ما نخواهد رسید. «وَ قالُوا لَنْ تَمَسَّنَا النَّارُ إِلاَّ أَیَّاماً مَعْدُودَةً». بقره/۸۰. چه کج‌خیال و خام‌اندیش نسبت به عذاب هستند.

وی در ادامه بابیان اینکه فعلاً باید برای آتش دنیایی خود چاره کنید که شما را احاطه کرده است، ابراز کرد: امروز باید این طوفان را چاره کنید، طوفان الاقصی و ما ادراک ما طوفان الاقصی؟ این حرکت بزرگ ‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند دست و پیشانی رزمندگان شرکت‌کننده را می‌بوسم‌ در این پیچ تاریخی جهان نقطه عطفی در مقاومت فلسطین بلکه جریان مقاومت در جهان اسلام شد، حرکتی که خواری و زوال صهیونیست‌ها را نزدیک‌تر و سریع‌تر می‌کند.

جنایات وحشیانه رژیم کودک کش صهیونیستی هرگز از حافظه بشر پاک نمیشود

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه تأکید کرد: توصیه اکید ما به سران رژیم کودک کش و مفلوک صهیونیستی این است جنگ را تمام کنند و فکر نکنند با بعضی جنایت‌هایی که در غزه می‌کنند، کودکان و زنان را به شهادت می‌رسانند، آب و غذا و دارو و برق را قطع می‌کنند ‌که همین‌جا از مجامع بین‌المللی می‌خواهیم در مقابل این جنایات ساکت نباشند اگر دست‌نشانده ابرقدرت‌ها و وابسته به آن‌ها نیستند، این جنایات وحشیانه هرگز از حافظه بشر و به‌خصوص ملت‌های اسلامی پاک نمی‌شود و نمی‌توانند خللی در اراده مردم غزه وارد کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه آبروی شما طوری ریخته که با این کارها جبران نمی‌شود پس لااقل این مرحله را عاقلانه عمل کنید، گفت: وضعیت شما سیاه‌تر از آن است که بتوانید برای خود در منطقه کاری کنید، هر اقدامی کنید خود را در محاصره‌ای تنگ‌تر از فلسطینیان خواهید دید.

وی افزود: همین دیروز سخنگوی شاخه نظامی جنبش مقاومت جهاد اسلامی هم اعلام کرد که نبرد با اشغالگران دیگر محدود به نوار غزه نیست و رسماً همکاری با عملیات طوفان را اعلام کرد و تهدید کرد که ممکن است جنگ به داخل سرزمین‌های اشغالی بکشد و آمادگی نبرد در داخل مناطق غصب شده و مناطق دیگر را اعلام کرد، کلام رهبر فرزانه و عزیزمان را یادمان نرفته که فرمودند: اقتدار روزافزون گروه‌های مقاومت در کرانه باختری کلید اصلی به‌زانو درآوردن دشمن صهیونیستی است که این مسیر باید ادامه یابد.

آماده‌باشید که سیلی اصلی در راه است

خطیب نماز جمعه کرج با بیان اینکه با همراه شدن کرانه باختری و بعد دیگر گروه‌ها که ان‌شاءالله به ترتیب خواهند آمد و بعد حزب‌الله لبنان راه نفس کشیدن این رژیم پلید کاملاً بسته خواهد شد، گفت: این‌ها مقدمات کار است. اگر در ۱۵ مهر سکه خواری و ذلت شما ضرب دیگری خورد، آماده‌باشید که سیلی اصلی در راه است و به‌زودی پرونده شما برای همیشه توسط ‌مقاومت مُهر خواهد شد، اگر تا امروز رژیم صهیونیستی تلاش می‌کرد با صلح ابراهام و معامله قرن و تطبیع و عادی‌سازی روابط با کشورها، وجه مقبولی از خود نشان دهد و مشروعیتش را ثابت کند و با بحران مشروعیت مواجه بود، از این به بعد با بحران موجودیت مواجه است و باید تلاش کند که بماند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه اظهار کرد: یکی دیگر از موارد خواری آنان که موجودیتشان را به خطر انداخته این است که بیش از ۷۰ سال است نیرو جمع می‌کنند برای سرزمین موعود و غاصبانه آنان را اسکان داده‌اند، اما نظرسنجی‌های خودشان اخیراً گزارش می‌دهند ۹۰ درصد آنان دنبال مهاجرت هستند و مهاجرت معکوس، موجودیت رژیم جعلی را به خطر انداخته است و از موارد دیگر که اضمحلال قریب‌الوقوع آنان را بشارت می‌دهد، دعواها و اختلافات داخلی رژیم منحوس بر سر قدرت است که بحث جدائی را می‌خواهد.

وی بابیان اینکه یکی دیگر از موارد فروپاشی و اضمحلال صهیونیست‌ها وضعیت رو به انفجار ارتش اسرائیل است، یادآور شد: ارتش پنجم دنیا که روزی در یک جنگ شش‌روزه ارتش شش کشور بزرگ عربی را از کار انداخت به‌روزی افتاده که دیگر در مقابل گروه‌های مقاومت در غزه و کرانه باختری، توان مقابله و مبارزه ندارد مگر اینکه آب قطع کند و زنان و کودکان را بمباران کند، خودشان اقرار کرده‌اند به از بین رفتن ارتش، از تمرد سربازها و ترک پست و ترک خدمت افسران، برای ماندن آنان را از لشگر حزب‌الله می‌ترسانند، ضمناً فکر نکنید آمریکا غیر از کمک تسلیحاتی به شما کمک دیگری می‌کند، اگر او اقدام عملی داشته باشد خواهد دید که چه آتش سنگینی از طرف جبهه مقاومت تمام موجودیت او را به خطر خواهد انداخت او خودش فعلاً در مسئله اوکراین معطل‌مانده.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز تصریح کرد: محور مقاومت در سرزمینی به وسعت بیش از ۲۰۰ میلیون کیلومترمربع و جمعیتی بیش از ۱۵۰ میلیون نفر مقابل رژیم غاصبی است که سرزمینی ۱۰۰ برابر کوچک‌تر و جمعیتی ۲۰ برابر کمتر دارد و امروز دست محور مقاومت در مسائل راهبردی برتر و بالاتر از دشمن صهیونیستی است، خلاصه اینکه برای بار سوم رژیم منحوس و پلید به فروپاشی و اضمحلال کامل نزدیک شده و آنچه مسلم است این است که ملت مظلوم فلسطین پیروز اصلی این میدان هستند.

آژانس اگر دلسوز است منطقه را از سلاح هستهای پاک‌سازی کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه ۲۶ مهر تحریم تسلیحاتی ایران تمام می‌شود که در این ۲۰ سال قدرت‌های استکباری آن را دستاویزی کرده بودند برای مقابله با ایران اسلامی، گفت: آژانس اگر دلسوز است بیاید اولین کار مهم و اساسی که می‌کند پاک‌سازی منطقه از سلاح هسته‌ای باشد، چه دلیلی دارد که بعضی کشورهای هسته‌ای معاهده را امضاء نمی‌کنند، وقتی ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای داشته باشی خوی شرارت و خونریزی هم داشته باشی به هیچ اصولی هم پایبند نباشی، چه تضمینی برای صلح در منطقه است؟ اما ایران را که هم ازنظر اصول اعتقادی و هم فتوای رهبری با این امور مخالف است و هم معاهدات را پایبند است را تهمت می‌زنند و دخالت می‌کنند، مجامع بین‌المللی اگر راست می‌گویند این کشورها را در مسیر معاهدات قرار دهند.

شیخ زکزاکی شخصیت بسیار نخبه‌ای است

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه شیخ زکزاکی اخیراً وارد ایران شد، خاطرنشان کرد: این شخصیت، بسیار شخصیت نخبه‌ای است، اول انقلاب خدمت امام آمد. امام یک قرآن به او داد. این شخص شیعه شد و رفت در نیجریه و تا امروز ۲۰ میلیون نفر شیعه درست کرده. ۶ نفر از بچه‌هایش هم به شهادت رسیدند، دامادش جلوی خودش در آتش سوخت، اعجوبه‌ای است.

پدر صنعت موشکی ایران را هم فراموش نکنید

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در بخش دیگری بابیان اینکه در این روزها که از حاج قاسم سلیمانی سخن می‌گویید و از او تقدیر می‌کنید، پدر صنعت موشکی ایران را هم فراموش نکنید، گفت: حسنی طهرانی مقدم نقش مهمی داشت، موشک‌هایی که زده می‌شود از دستاوردهایی است که او برای نظام ما فراهم کرده، او را هم باید یاد کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری یادآور شد: در کشور همسایه ما افغانستان زلزله آمده و مردم آنجا را داغدار کرده، به مهاجرانی که در داخل استان هستند و در کشور هستند، تسلیت عرض می‌کنیم، امروز اگر آمادگی‌اش باشد، کمک‌های نقدی را جمع کنند کار خوبی است.

فرزند آوری باید فرهنگ‌سازی شود و به گفتمان غالب در جامعه تبدیل شود

وی در بخش دیگری بابیان اینکه باید فرزند آوری فرهنگ‌سازی شود و به گفتمان غالب در جامعه تبدیل شود، خاطرنشان کرد: گفتمان غالب مثل جریانات فوتبال که چگونه تمام کشور تحت تأثیر فوتبال قرار می‌گیرد، حتی وسط برنامه‌هایی که داریم نگاه می‌کنیم قطع می‌کنند مثلاً کشتی نشان می‌دهند که همه در جریان قرار بگیرند، اگر بتوانند اخبار را هم قطع می‌کنند و کشتی نشان می‌دهند، البته اذان را قطع می‌کنند و پخش نمی‌شود، منظورم از فرهنگ‌سازی این است، باید درباره فرزند آوری تمام دستگاه‌ها باهم هماهنگ کار کنند تا نتیجه بدهد.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه تبلیغاتی که از تلویزیون انجام می‌شود باید هدفمند باشد، تصریح کرد: هرچه که ایران دارد زیر سایه حضرت رضا(ع) است، خیلی بد است که من دیدم تلویزیون تبلیغ می‌کند و تشویق می‌کند که بروید مشهد بروید موج‌های آبی، خیلی بد است که تبلیغ این‌گونه می‌شود، باید در ذهن کودک آرام‌آرام نقش بندد باید مشهد رفت برای دیدن حضرت رضا(ع)، بنابراین مراقب باشیم چگونه تبلیغ انجام می‌دهیم، در طول شبانه‌روز ۵۰ بار می‌گوید بلیت بگیر برو مشهد موج‌های آبی، کودک یادش می‌رود که اصلاً باید برود مشهد چه‌کار کند، این خلاف است. دوستانی که کار تبلیغاتی انجام می‌دهند در صداوسیما مواظب این قصه باشند.

تحیة الإمام جمعة کرج للمجاهدین الفلسطینی / ان عملیة طوفان الاقصی هو اجابه علی سنوات من الظلم الاسرائیلی القمعی، تجاه الشعب الفلسطینی المظلوم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در خاتمه بابیان سلام مختصری به زبان عربی به مردم فلسطین، اظهار کرد: سلام الله علی المجاهدین فی سبیل الحق. لا شک ان هذه العملیه الکبیره طوفان الاقصی، وجهت ضربه مهلکه لکیان النظام الصهیونی الغاصب. ان عملیه طوفان الاقصی الذی قام به الشباب الفلسطینی الشجاع قبل ایام و الذی جاء فی الوقت المناسب، هو فی الحقیقه رد و اجابه علی سنوات من الظلم الاسرائیلی القمعی، تجاه الشعب الفلسطینی المظلوم؛ و اخیرا نقول: ان وعد الله حق و ان شاء الله سیتم قریبا تطهیر الارض، من دنس و رجس الکیان الصهیونی الغاصب و کما قال قائد الثوره الاسلامیه الامام الخامنه‌ای، لن تری اسرائیل ال خمس و عشرین سنه القادمه؛ و نحن نقول باعلی الصوت الموت لاسرائیل.

عملیات «طوفان الاقصی» پاسخی به سال‌ها بی‌عدالتی ظالمانه اسرائیل در حق مردم مظلوم فلسطین است

ترجمه: سلام بر مجاهدین راه حق، بدون شک عملیات بزرگ طوفان الاقصی ضربه مهلکی به کیان نظام صهیونیستی غاصب وارد کرد، عملیات طوفان الاقصی که توسط جوانان فلسطینی شجاع و در وقت مناسب انجام شد، در حقیقت پاسخی به سال‌ها بی‌عدالتی ظالمانه اسرائیل در حق مردم مظلوم فلسطین است، در پایان می‌گوییم که وعده خدا حق است و ان‌شاءالله به‌زودی زمین از زشتی و پلیدی رژیم غاصب صهیونیستی پاک خواهد شد و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای فرمودند، اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و ما با صدای بلند می‌گوییم مرگ بر اسرائیل.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار