بازرس کل استان گلستان گفت: مفید بودن لایروبی منوط به استمرار پروسه پروژه علاج بخشی خلیج گرگان است که در ادامه باید پمپاژ و تامین حقابه خلیج گرگان اتفاق بیفتد، در غیر این صورت لایروبی بی فایده خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۳۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰ 11 October 2023

به گزارش تابناک گلستان، عبدالله علیخانی اظهارکرد: با توجه به عوامل موجود، وضعیت حال حاضر خلیج گرگان به سمتی پیش می‌رود که خطر پسروی بیشتر آب وجود دارد.

بازرس کل استان گلستان بیان کرد: لایروبی کانال‌ آشور در حال انجام است و مراحل پایانی خود را طی می‌کند و سازمان محیط زیست و همچنین سازمان بازرسی به دقت بر روی این پروسه نظارت کرده تا این هزینه‌ها واقعاً موثر باشد.

علیخانی ادامه داد: لایروبی کانال آشور اقدامی موقتی و مقدمه‌ای است که باید مراحل دیگر آن را هم انجام دهیم. اگر سایر اقدامات انجام نشود مانند رها کردن پول در دریا است.

وی گفت: مفید بودن لایروبی منوط به استمرار پروسه پروژه علاج بخشی خلیج گرگان است که در ادامه باید پمپاژ و تامین حقابه خلیج گرگان اتفاق بیفتد، در غیر این صورت لایروبی بی فایده خواهد.

بازرس کل استان گلستان بیان کرد: لایروبی کار موقتی است و کار تمام نیست و باید ادامه روند هم اجرایی شود.

طبق گفته وی پروسه لایروبی، تنها 2/5 الی پنج سال خشک شدن خلیج گرگان را به تعویق می‌اندازد و فرصتی می‌دهد تا اقدامات بعدی انجام شود.

علیخانی بیان کرد: مذاکره با کشور روسیه برای تامین حقابه از ولگا، تامین حقابه خلیج گرگان از منابع تغذیه کننده داخلی و همچنین تعیین تکلیف پساب و فاضلاب از دیگر مواردی است که باید در دستور کار مدیران قرار بگیرد.

مدیرکل بازرسی گلستان متذکر شد: باید دستگاه‌های متولی و بازرسی در این زمینه مراحل را تعقیب کرده تا گام به گام کارهای بعدی انجام شود.

گفتنی است، شهریور ۱۴۰۰ بود که اعلام شد، حدود سی درصد از خلیج گرگان خشک شده و احتمال تکرار فاجعه دریاچه ارومیه در خلیج گرگان وجود دارد.

به گزارش فارس احیای خلیج گرگان مطالبه‌ای بود که پس از سفر رئیس جمهور و بازدید میدانی وی از وضعیت خلیج، در دستور کار قرار گرفت و مدتی است روند اجرای آن آغاز شده است. باید منتظر بود و دید تا پس از اتمام عملیات لایروبی که یکی از اقدامات لازم برای احیای آن است چه نتیجه‌ای را در پی خواهد داشت.
منبع/فارس

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار