استاندار آذربایجان‌غربی گفت: دولت به طور میانگین ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای بازسازی واحدهای آسیب دیده در خوی پرداخت کرده است.
کد خبر: ۱۱۳۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶ 10 October 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، محمدصادق معتمدیان با اشاره به برگزاری جلسه روز دوشنبه استانداران با وزیر کشور، افزود: در این جلسه در راستای پیشبرد سیاست‌های دولت سیزدهم، تصمیماتی درخصوص محرومیت زدایی در سطح کشور و توسعه مولدسازی اتخاذ شد.

وی همچنین با اشاره به سفر اخیر خود به کشور ترکیه، خاطرنشان کرد: آذربایجان‌غربی تنها استان هم مرز جمهوری اسلامی ایران با ترکیه بوده و به دنبال استفاده از این ظرفیت هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به اهمیت گسترش همکاری‌ها با ترکیه در حوزه‌های مختلف نیز تاکید کرده و افزود: در سفر اخیر به ترکیه، تفاهم‌نامه همکاری در عرصه‌های مختلف به امضای دو طرف رسید و رویکرد دولت سیزدهم توسعه تجارت با این کشور تا ۳۰ میلیارد دلار است.

معتمدیان در بخش دیگری از گفتگوی خود، به آخرین وضعیت مناطق زلزله زده شهرستان خوی اشاره کرده و اظهار داشت: دولت به طور میانگین با ارائه ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای بازسازی واحدهای آسیب دیده در شهرستان خوی، به صورت جدی به دنبال کاهش آلام مردم منطقه است.

وی در پایان با اشاره به تخریب ۳ هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی در زمین لرزه های سال گذشته شهرستان خوی، اضافه کرد: از این تعداد، ۱ هزار و ۲۰۰ واحد تا به امروز بازسازی و تحویل داده شده و مابقی واحدهای مسکونی نیز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی تحویل داده خواهد شد.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار