بر اساس نظام رتبه بندی دانشگاهی تایمز نسخه ۲۰۲۴
بر طبق این رتبه­ بندی، دانشگاه ارومیه با ۲۰۰ پله ارتقا نسبت به نسخه ۲۰۲۳، از رتبه ۱۲۰۰-۱۰۰۱ به رتبه ۱۰۰۰-۸۰۱ در سطح جهانی صعود کرده است.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱ 04 October 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،نتایج ویرایش ۲۰۲۴ نظام معتبر رتبه‌بندی دانشگاهی تایمز به تازگی اعلام شده است. بر طبق این رتبه­ بندی، دانشگاه ارومیه با ۲۰۰ پله ارتقا نسبت به نسخه ۲۰۲۳، از رتبه ۱۲۰۰-۱۰۰۱ به رتبه ۱۰۰۰-۸۰۱ در سطح جهانی صعود کرده است.

لازم به توضیح است که نظام رتبه ­بندی THE یکی از بزرگترین و قدیمی-ترین نظام­‌های رتبه­ بندی دانشگاه­‌ها و موسسات آموزش عالی در سطح جهان است که در نسخه ۲۰۲۴، تعداد ۲۶۷۳ موسسه در آن نمایه و رتبه ­بندی شده ­اند و از این میان تعداد ۱۹۰۴ دانشگاه از ۱۰۸ کشور حضور دارند.

از ایران نیز ۷۵ موسسه حضور دارند که ۷۳ دانشگاه در این نظام حائز رتبه بین ­المللی هستند.  

وضعیت رتبه دانشگاه ارومیه در بین دانشگاه‌های جامع ایران نیز ارتقا یافته است، بر طبق این گزارش، بعد از دانشگاه­های تهران، تبریز و کاشان که جایگاه رتبه­ بندی آن‌ها بالاتر است، دانشگاه ارومیه به همراه دانشگاه‌های فردوسی مشهد، کردستان، محقق اردبیلی، و شیراز در سبد رتبه­‌ای مشترک ۱۰۰۰-۸۰۱ قرار دارد

لازم به ذکر است در ۳ سال گذشته رتبه دانشگاه ارومیه در این نظام رتبه بندی ثابت بوده (۱۲۰۰-۱۰۰۱)، منتهی امسال با یک جهش ۲۰۰ پله‌ای به رتبه ۱۰۰۰-۸۰۱ رسیده است.

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، موفقیت ارزشمند ارتقای رتبه دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی و حضور در عرصه‌های بین‌المللی را به خانواده بزرگ دانشگاه ارومیه، تبریک می­گوید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار