مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان
مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان با بیان اینکه ماهانه به‌صورت متوسط یک هزار نفر به جمعیت مستمری‌بگیر گیلان افزوده می‌شود، گفت: در نیمه نخست سال جاری ۷۸۶۵ میلیارد تومان انواع مستمری توسط تأمین اجتماعی گیلان پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۱۲۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۱ 03 October 2023

کیوان مرتضوی مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک گیلان در رشت با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۸۵ هزار نفر مستمری‌بگیر تحت پوشش تأمین اجتماعی گیلان قرار دارد، اظهار کرد: به‌طور متوسط ماهانه در نیمه اول سال جاری ۱۳۱۰ میلیارد تومان انواع مستمری بازنشستگی، بازماندگان و ازکارافتادگان در قالب تعهدات بلندمدت سازمانی به آن‌ها پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل‌توجهی از بازنشستگان و بازماندگان سازمان را افراد بالای ۶۵ سال (سالمندان) تشکیل می‌دهند، افزود: تعداد مستمری‌بگیران تحت پوشش در پنج‌ماهه لغایت مرداد سال جاری از ۱۷۸۲۰۳ نفر به ۱۸۳۱۶۰ نفر افزایش‌یافته که بیانگر پیوستن متوسط ماهانه ۱۰۰۰ نفر به این جرگه است.

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان با بیان اینکه تعداد بازنشستگان در سال جاری از ابتدای سال لغایت مردادماه، حدود ۴۰۰۰ نفر افزایش داشته و از رشدی ۳/۴ درصدی برخوردار بوده است، گفت: تعداد پرونده‌های فوتی نیز در این مدت ۸۰۰ فقره افزایش‌یافته که طی آن ۱۱۵۰ نفر به جرگه مستمری‌بگیران بازمانده پیوسته‌اند.

مرتضوی با اشاره به اینکه در شهریورماه، در سطح استان ۱۳۸۰ میلیارد تومان انواع مستمری در قالب تعهدات بلندمدت به این گروه پرداخت شده، بیان کرد: ساخت این رقم در ماه مرداد ۱۳۷۵ میلیارد تومان و در ماه قبل از آن ۱۳۷۲ میلیارد تومان و در خرداد ۱۳۶۰ میلیارد تومان بوده است که با افزایش ماهانه تعداد مستمری‌بگیران دائماً در حال رشد است.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس روند افزایشی متوسط ۱۰۰۰ نفر مستمری‌بگیر در هرماه گفت: در حال حاضر تعداد افراد تحت پوشش این گروه در استان حدود ۱۸۵ هزار نفر است.

به گفته مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان، این سازمان در کنار پرداخت مستمری، نیمی از مبلغ قرارداد بیمه تکمیلی این گروه شامل سرانه ۱۰۲۵۰۰ تومان برای هر نفر را نیز تقبل کرده که این رقم برای بیش از ۲۲۰ هزار نفر از مستمری‌بگیران گیلانی با احتساب افراد تبعی ماهانه حدود ۲۳ میلیارد تومان بوده و در سال جاری تاکنون ۲۴۰ میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار