معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی فارس از پوشش بیش از ۶۴ هزار سالمند در این استان خبر داد و گفت:‌ هم‌اکنون ۱۳ مرکز نگه‌داری از سالمندان در استان فعالیت دارد.
کد خبر: ۱۱۲۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹ 01 October 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمدصادق جعفری، معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی فارس  با اشاره به وضعیت جامعه سالمندان این استان گفت: بیش از ۶۴ هزار نفر از سالمندان استان تحت پوشش اداره‌کل بهزیستی هستند.

وی به وضعیت بیمه‌ای جامعه سالمندان استان اشاره کرد و افزود:‌ تقریباً سالمندان تحت پوشش بهزیستی، بیمه ایرانیان و یا بیمه روستایی را در اختیار دارند و گروهی نیز بازنشسته دستگاه‌های دولتی و سازمان تأمین اجتماعی هستند که از این منابع مستمری دریافت می‌کنند.

جعفری با بیان اینکه در استان فارس ۹ مرکز توانبخشی و نگهداری شبانه‌روزی و ۷ مرکز روزانه توانبخشی سالمندان وجود دارد، افزود: در این مراکز از سالمندانی که خانواده‌هایشان قادر به نگهداری آن‌ها نیستند، مراقبت می‌شود.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی فارس با تأکید بر این که ویزیت مداوم پزشک عمومی، روانپزشک، فیزیوتراپی،کاردرمانی و روانشناسی به سالمندان تحت پوشش ارائه می‌شود، افزود: هم چنین در این مراکز خدمات هنری، آموزشی و تفریحی به سالمندان ارائه می‌شود.

وی، توزیع وسایل کمک توانبخشی همچون ویلچر، عصا، توالت فرنگی، پرداخت مستمری و ارائه خدمات توانبخشی روزانه از دیگر اقدامات بهزیستی برای سالمندان تحت پوشش بهزیستی فارس عنوان کرد و گفت: هم چنین شورای ساماندهی امور سالمندان در استانداری فارس به ریاست استاندار و دبیری اداره‌کل بهزیستی به صورت فصلی تشکیل می‌شود.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی فارس با بیان اینکه این شورا دارای مصوباتی است، تشکیل کانون بازنشستگان برای تمام دستگاه‌ها و اجرای طرح غربالگری سلامت روان سالمندان را از جمله مصوبات این شورا برشمرد.

جعفری در پایان با اشاره به اهمیت رسیدگی به جمعیت سالمندان گفت: از دید علم توانبخشی، نگهداری سالمندان و افراد دارای معلولیت شدید در منزل تا جایی که امکان داشته باشد، بهترین گزینه است اما گاهی همه اعضای خانواده سالمند، شاغل هستند و یا ممکن است سالمند نیز بیمار، معلول و یا فاقد سرپرست باشد، در چنین مواقعی به ناچار استفاده از مرکز شبانه‌روزی برای نگهداری سالمندان توصیه می‌شود.

 

برچسب ها: بهزیستی ، سالمندان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار