کد خبر: ۱۱۲۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶ 21 September 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 25 29/06/1402 تقدیم حضور می گردد.

---------------------------------

اعزام مشمولان دانشگاهي و غير دانشگاهي پایه خدمتی مهر 1402 

سرهنگ کریم پور معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران از اعزام همزمان مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی مهر 1402 در روز دوشنبه سوم مهر ماه از شهرستان های معین خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا کریم پور در تشریح این خبر، گفت: برابر ابلاغيه سازمان وظيفه عمومي ناجا، اعزام به خدمت مشمولان، اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی مهر 1402 راس ساعت 6 صبح روز دوشنبه ، سوم مهر ماه در 2 نقطه از استان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس مشمولان ساکن شهرستان هاي گلوگاه، بهشهر، نکا، مياندورود، ساري، جويبار، سيمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فريدونکنار و بابلسر از محل تعین شده در پارک شهيدزارع شهرستان ساري واقع درکيلومتر 2 جاده نکا به مراکز آموزشی اعزام خواهند شد.

سرهنگ کریم پور در ادامه، اظهار داشت: مشمولان ساکن شهرستان هاي محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر برای اعزام به مراکز آموزشی می بایستی به مجتمع نفريحي سيترا (پلاژحسيني) شهرستان نوشهر مراجعه کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: کليه مشمولان تخصيص داده شده به مراکز آموزش داخل استاني همچنين سپاه استاني ( کد 536 ) ، طلبه طرح هجرت ( کد 719 و 720 ) و شهيد کچويي کرج (سازمان زندان ها) مي بايست بصورت انفرادي به مراکز آموزش اعزام شوند و نياز به حضور در محل اعزام استان نمي باشد.

وی تاکید کرد: همراه داشتن اصل برگ اعزام ، برگ محل مراجعه، برگ واکسيناسيون، کارت ملي و شناسنامه، مدارک مربوط به شرايط خاص متأهلين، پدر نظامي شاغل يا وابسته، گواهي فوت والدين، جانبازان و خانواده درجه يک شهداء و... برای مشمولان در روز اعزام ضروري است.

کریم پور خاطرنشان کرد: مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، ضمن رعایت بهداشت فردی از قبيل: کوتاه کردن موي سر، گرفتن ناخن و ... وسایل شخصی و بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده و همچنین کارت واکسیناسیون کرونا را بهمراه داشته باشند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران با استناد ماده 19 قانون خدمت وظيفه عمومي یاد آور شد: کساني که به سن 18سال تمام مي رسند، پس از انتشار آگهي احضار موظفند ظرف شش ماه خود را به سازمان وظيفه عمومي معرفي و سازمان مکلف است، حداکثر ظرف شش ماه تکليف مشمولين وظيفه را تعيين نمايد و آنها را به خدمت اعزام يا برابر مقررات از خدمت دوره ضرورت معاف کند.

---------------------------------

دستگيري متهمان به بدل اندازی طلا در ساری 

سرهنگ حسن زاده فرمانده انتظامي شهرستان ساری، گفت: با هوشياري ماموران انتظامی، دست متهمان به بدل اندازي طلا در آن شهرستان رو شد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"عبداله حسن زاده" در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي شكايت فردی در خصوص وقوع يك مورد بدل اندازي طلا در اين شهرستان،‌ بلافاصله بررسي موضوع در دستور كار ماموران کلانتری 11 این شهرستان قرار گرفت.

وي اظهار داشت: ماموران کلانتری 11 ساری در بررسي اظهارات مالباخته دريافتند، آقا و خانم نیشابوری که بعنوان خرید طلا به مغازه طلا فروشی مراجعه کرده بودند در فرصت مناسب که طلافروش به کاردیگری مشغول بوده اقدام به دزدیدن 3 عدد النگو طلا، بدل اندازی رو اقدام نموده اند.

سرهنگ حسن زاده افزود: با تلاش شبانه روزي مامورین کلانتری 11 ساری و اشرافيت اطلاعاتي، و با هماهنگي مقام قضايي در يك عمليات ضربتي نامبردگان دستگير و طلا مذکور، ‌كشف و به مالباخته تحویل داده شد.

فرمانده انتظامي شهرستان ساری در ادامه تصريح كرد: متهمان ابتدا منکر هر گونه ارتكاب فعل مجرمانه شدند اما با روبرو شدن با مدارک و مستندات پليس به بزه انتسابي اعتراف و تحويل مراجع قضائي شدند.

---------------------------------

سارق اماکن خصوصی در میاندورود به دام افتاد 

سرهنگ راست خدیو فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از دستگیری یک سارق سابقه‌دار اماکن خصوصی با 12 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "مجتبی راست خدیو" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، وقوع سرقت را یکی از مؤلفه‌های مهم در کاهش امنیت اجتماعی عنوان كرد و اظهار داشت: آموزش و آگاه‌سازی از مهمترین راه‌کارهای پیشگیری از وقوع انواع جرایم به خصوص سرقت است.

وی در ادامه گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در نقاط مختلفی از شهرستان میاندورود، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود با اشاره به اینکه ماموران انتظامی پاسگاه دارابکلا با انجام تحقیقات و استفاده از شگردهای پلیسی موفق شدند متهم این پرونده را شناسایی کنند، افزود: فرد مورد نظر در در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

وی همچنین تصریح کرد: سارق 39 ساله در تحقیقات پلیس به 12 فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.

سرهنگ راست خدیو در پایان از مردم خواست ضمن تجهیز اماکن، منازل و خودرو خود به حفاظ مطمئن، دوربین مداربسته، قفل‌های مناسب و دزدگیر؛ در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

---------------------------------

دستگیری سارقان اماکن خصوصی و محتویات داخل خودرو در قائم شهر 

سرهنگ خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از دستگیری سارقان حرفه ای اماکن خصوصی و محتویات داخل خودرو با 13 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مهدی خادمی" در تشریح این خبر بیان داشت: در پي وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی و داخل خودرو در سطح شهرستان، موضوع شناسايي سارق يا سارقان احتمالی در دستور كار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات مأموران یگان امداد شهرستان قائم شهر، سارقي سابقه دار را در حین سرقت شناسايی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و جهت بررسی بیشتر به مقر انتظامی دلالت دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، تصریح کرد: متهم در بازجویی های فنی و پلیسی به 13 فقره سرقت اماکن خصوصی و محتویات داخل خودرو با همدستی دو نفر دیگر اعتراف که در همین راستا پس از هماهنگی های قضائی دو متهم دیگر پس از شناسایی در مخفیگاه خود در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

سرهنگ خادمی با اشاره به کشف مقادیری اموال سرقتی در بازرسی از مخفیگاه متهمان به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

---------------------------------

دستگيري سارقان موتور در بهشهر 

سرهنگ ابراهیمی جانشین انتظامي شهرستان بهشهر از شناسايي و دستگيري 5 سارق سابقه دار موتورسيکلت ، در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "ابوالقاسم ابراهیمی "در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس بیان داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت موتورسيکلت و قطعات متشکله آن در سطح شهرستان، بررسی موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: در این راستا ماموران انتظامی با انجام اقدامات هوشمندانه پليسي، موفق شدند 5 سارق سابقه دار را در این ارتباط شناسايي و ضمن هماهنگي با مرجع قضايي در عملیاتی غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

جانشین انتظامي شهرستان بهشهر با اشاره به اعتراف متهمان به سرقت 7 دستگاه موتور سیکلت و 6 فقره سرقت قطعات موتور سیکلت تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ ابراهیمی در پايان با بيان اينکه در بسياري از موارد، سرقت هاي صورت گرفته به واسطه سهل انگاري مالکان وسايل نقليه صورت مي گيرد، به راکبان موتورسيکلت توصيه کرد: ضمن مجهز نمودن وسايط نقليه خود به تجهيزات بازدارنده و ضد سرقت، از رها کردن موتورسيکلت خود در معابر بدون رعایت ملاحظات ایمنی اکیداً خودداري کنند.

---------------------------------

پايان كار سارق سیم برق در گلوگاه 

سرهنگ کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری سارق حرفه ای سیم و کابل برق منزل با 10 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود کلوانی" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان ، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان احتمالي به صورت ويژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وي افزود: با انجام بررسی های تخصصی و تحقیقات میدانی از محل وقوع سرقت ها، رد پای یکی از سارقان سابقه دار در رابطه با این سرقت ها شناسائی؛ که با افزایش و هدفمند سازی گشت زنی ها، سارق در عملیاتی غافلگیرانه درمخفیگاهش دریکی از خیابانهای سطح شهر دستگیر شد.

سرهنگ کلوانی با اشاره به اینکه مأموران در بازرسی از مخفیگاه متهم مقداری سیم برق کشف کردند، تصریح کرد: متهم در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 10فقره سرقت سیم در سطح شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضایی ، با قدردانی از مشارکت هدفمند و موثر شهروندان با پلیس در انجام ماموریت های مختلف، از آنان خواست، تا همواره هشدارهای راهبردی پلیس را در راستای پیشگیری از وقوع سرقت های مشابه و محدود شدن دایره فعالیت سارقان مورد توجه و استفاده کاربردی خود قرار داده و هر گونه مورد مشكوكی را در کوتاه ترین زمان ممکن از طریق سامانه تلفنی 110 به پلیس اطلاع دهند

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار