استاندار خوزستان گفت: هنرستان‌های جوارصنعت ظرفیت خوبی هستند و حتما باید با امکانات آموزش و پرورش و استان خوزستان، گسترش داده شوند.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱ 19 September 2023

علی‌اکبر حسینی‌محراب در گردهمایی مدیران، روسا، معاونان و مسئولان ارزیابی و حراست آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۲۸ شهریورماه) به مناسبت بازگشایی مدارس در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هدف آموزش و پرورش، تربیت انسان‌های صالح و شایسته است و مکتب ما اجازه نمی‌دهد محصول و برون‌داد زحمات، تربیت افراد غیر صالح باشد. تفکر مدیران، معلمان و اولیاء، اسلامی است و طبیعتاً دستاورد هم باید در این زمینه باشد.

وی افزود: فرزندان ما ۱۲ سال در اختیار آموزش و پرورش هستند بنابراین کار معلم، مدیر مدرسه، مربی پرورشی و مشاور و کادر مدرسه در تربیت دانش‌آموز نقش اساسی دارد.

استاندار خوزستان گفت: نگاه ما به آموزش و پرورش، زیربنایی است و از نظر مالی و مادی، جزو وظایف حکومت است که در این زمینه سرمایه‌گذاری کند زیرا محصول آن، انسان است و آموزش و پرورش با روح انسان سر و کار دارد.

وی با تاکید بر ضرورت برقراری عدالت آموزشی، عنوان کرد: مدیران مدارس و نواحی باید به بحث عدالت آموزشی توجه کنند؛ نباید مدیران خوب و معلمان خوب تنها در یک نقطه تجمع داشته باشند بلکه باید همه مناطق از یک نوع امکانات یکسان برخوردار باشند. عدالت حتما باید در تقسیم معلمان و نوع تجهیزات مورد توجه قرار گیرد.

حسینی‌محراب ادامه داد: کرونا و آموزش مجازی وظیفه ما را سنگین‌تر کرده است؛ فضای مجازی وارد زندگی نوجوانان شده است و در محافل علمی و آموزشی در غرب به شدت مورد بحث است. مسیر و ولنگاری که فضای مجازی در فرهنگ غربی وجود ندارد، پس ما هم باید به این مساله در آموزش و پرورش توجه کنیم زیرا اگر مورد توجه قرار نگیرد، انهدام خانواده شکل می‌گیرد.

وی بیان کرد: عقل سالم در بدن سالم است و در کنار علم‌آموزی و تربیت باید به مسائل ورزشی نیز توجه کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت راه‌اندازی هنرستان‌های جوارصنعت، یادآور شد: هنرستان‌های جوارصنعت ظرفیت خوبی هستند و حتما باید با امکانات آموزش و پرورش و استان خوزستان، گسترش داده شوند.

وی در پایان با اشاره به مساله مهاجرت از استان خوزستان گفت: در خصوص مهاجرت از استان خوزستان کار پژوهشی انجام شده بود و دلایل مختلف آن دسته‌بندی شده ‌بودند؛ می‌توان این پژوهش را برای مهاجرت معلمان نیز انجام داد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار