مرحله نخست خط دو مترو اصفهان به پیشرفت ۴۹ درصدی ابنیه رسیده است.
کد خبر: ۱۱۲۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴ 13 September 2023

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان اجرای این مرحله از خط ۲ مترو اصفهان را از سال ۹۶ برشمرد و گفت: طول مسیر خط دو متروی اصفهان ۲۴ کیلومتر و ۷۰۰ متر از شهرک امام حسین (ع) واقع در منطقه دارک تا میدان شهدای خمینی شهر است، که هم اکنون ساخت و احداث ۱۴ کیلو متر و ۶۰۰ متر این مسیر در حال اجرا است.
سید محسن واعظی فر افزود: این مسیر ۱۴ کیلو متری از منطقه دارک تا ایستگاه شهید حجازی واقع در خیابان کهندژ شامل ۱۴ ایستگاه است، که هم اکنون نازک کاری برخی از طول این مسیر در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: در مرحله‌ی اول خط دو مترو اصفهان همچنین ساخت ۲ تونل از سمت شمال با قُطر ۷ متر و به طول حدود هفت و یک دهم کیلومتر (از شهرک دارک تا ایستگاه چهارراه ابن سینا) در دستور کار قرار دارد که پیشرفت فیزیکی آن بیش از ۸۰ درصد بوده و پیش بینی می‌شود امسال به اتمام برسد.

محسن واعظی فر همچنین از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد احداث تونل مرحله اول خط دو مترو به طول هفت وچهاردهم کیلومتر در محدوده‌ی غرب به طول ۹ متر و نیم خبر داد و پیش بینی کرد: بخشی از خط دو مترو اصفهان تا پایان سال ۱۴۰۳ از منطقه دارک تا طوقچی به صورت آزمایشی به بهره برداری برسد.
وی گفت: مرحله دوم خط دوم از طوقچی تا کهندژ و مرحله‌ی سوم از ایستگاه شهید حجازی تا خمینی شهر است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان همچنین به طول ۲۱ کیلومتر و ۲۰۰ متری خط یک مترو اصفهان با ۲۰ ایستگاه اشاره کرد و افزود: در این مسیر هم اکنون ۱۴ رام قطار فعال است که در صورت تامین اعتبار لازم و افزایش رام‌های قطار به عدد ۲۳، سر فاصله زمانی ورود رام‌ها در ایستگاه‌ها به حدود ۳ دقیقه خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار