نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع کنکور،مطرح کرد: مسئله مهم این روزها ،دغدغه کنکور بلای جان دانش آموزان و والدین آنها شده است و آرامش روانی آنها را گرفته است. کجای سیستم آموزشی ما آرمانی است که بدون توجه به اینکه چندین هزار کمبود معلم داریم ،به دنبال تاثیر معدل در کنکور می گردید !کجای کشور عدالت آموزشی رعایت شده است ؟آیا قانون اساسی در آموزش رایگان رعایت شده است؟
کد خبر: ۱۱۲۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳ 11 September 2023

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: عبدالعلی رحیمی مظفری در نشست علنی امروز (دوشنبه 20 شهریور ماه) در نطق میان دستور خود گفت: تابستان سختی را گذراندیم مشکل کم آبی و ناترازی برق، فشار زیادی بر تولیدکننده و مصرف کننده آورد را نمی توان نادیده گرفت.

وی افزود: ضمن تشکر از وزارت نیرو نمی توان فشارهایی را که برخی از نقاط شهری و روستایی براثر تنش کم آبی بوجود آمد را نادیده گرفت؛ باید برنامه عملیاتی توسط دولت و با حمایت و همکاری مجلس تنظیم شود.

رحیمی مظفری بیان کرد: صنایع،کشاورزان، بسیاری از مجموعه‌ها سال سختی را در محدودیت‌های اعمال شده برق گذراندند. در سال "رونق تولید" به شدت تولید تحت تاثیر و فشار بود، برای رفع کمبودها باید حرکات جهادی و انقلابی انجام و تقویت شود.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از وزیر نیرو تسریع در تکمیل سد شهید سلیمانی کوار که وعده آبگیری آزمایشی آن را در سال 1402 دادند و بااین روند محقق نخواهد شد را مطالبه جدی داریم تاکید داریم با تزریق بودجه و تصمیم مناسب در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

رحیمی مظفری در ادامه توضیح داد: تسریع در اجرای خط انتقال خرامه و روستاهای کوار که آب آشامیدنی هم ندارند و بهره‌برداری از این خط تا ۱۴۰۳ مطالبه جدی مردم منطقه است .حرکت جهادی برای انتقال پساب شیراز به سروستان که نزدیک به 20 سال است،مطالبه جدی مردم شریف سروستان جهت رونق صنعت و کشاورزی و حیات این شهرستان است.امیدواریم در مصوبات سفر آتی رئیس جمهوری به این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

آقای رئیس جمهور؛ریالی اعتبار به برخی پروژه‌های عمرانی تخصیص داده نشده است

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه خطاب به رئیس جمهوری تاکید کرد: آقای رئیس جمهور؛ نزدیک به ۶ ماه از سال می‌گذرد، ریالی اعتبار به برخی پروژه‌های عمرانی تخصیص نداده‌اند،شما وعده رونق تولید و جلوگیری از تورم بدون رکود داده‌اید! نه پرداختی از بانک‌ها صورت می‌گیرد و نه تخصیصی از خزانه،رونق با کدام گردش سرمایه باید تحقق یابد؟

دغدغه کنکور بلای جان دانش آموزان و والدین آنها شده است

وی با اشاره به موضوع کنکور،مطرح کرد: مسئله مهم این روزها ،دغدغه کنکور بلای جان دانش آموزان و والدین آنها شده است و آرامش روانی آنها را گرفته است. کجای سیستم آموزشی ما آرمانی است که بدون توجه به اینکه چندین هزار کمبود معلم داریم ،به دنبال تاثیر معدل در کنکور می گردید !کجای کشور عدالت آموزشی رعایت شده است ؟آیا قانون اساسی در آموزش رایگان رعایت شده است؟

موضوع ساماندهی اتباع خارجی نگاهی جهادی لازم دارد

این نماینده مجلس با تاکید بر موضوع اتباع خارجی بیان کرد: ساماندهی اتباع خارجی با نگاهی جهادی لازم است، بزرگترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی آن است.چه نیروها و متخصصانی صادر می‌کنیم و چه نیروهایی به کشور وارد می‌شود؟ حداقل در این قسمت نسبت به خودرو عقب‌تر هستیم ،پراید و خودروی ۲۰۶ صادر می‌کنیم ،لندکروز وارد می‌کنیم. البته شاید اینجا هم تفاوتی نیست.

وی ادامه داد: اما عزیزان اشتباه می‌کنم؛ کدام واردات ؟ وارداتی که به آیین نامه‌هایی که اصل قانون را زیر سوال برده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تذکر جدی به بانک مرکزی مطرح کرد: اگر بناست راه‌ها را ببندند و فقط رمز ارزها را باز کنند؛ قاچاق رمز ارز، زمینه دلالی و تولید غیرقانونی رمزارزها در شرایط ناترازی برق را فراهم می‌کند.

رحیمی با اشاره به مطالبات گندمکاران اظهار کرد: آقای رئیس جمهور! پول گندم کشاورزان را بپردازید. چند سال پیش درهمین تریبون عرض کردم چرخ کارخانه تعطیل را می‌شود به گردش انداخت؛ اما گوسفند و گاو مولد ذبح شده و درخت خشکیده را نمی‌توان احیا کرد. اثرات تصمیمات قبلی را اکنون می‌بینیم. اجازه صادرات دام را که نداریم و دامداری‌ها را به تعطیلی کشاندیم، حالا بگذارید دام از جنوب کشور به شمال کشور بیاید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با گلایه از گرانی مسکن مطرح کرد:یکی از نقش‌های اساسی سبد خانوار را مسکن دارد؛ گرانی مسکن اجاره بهای بی‌نظارت،عدم اجرای عوارض بر زمین‌های خالی توسط شهرداری‌ها، عدم اجرای مالیات بر خانه‌های خالی، عدم نظارت بر بازار مسکن و کندی روند تولید مسکن نفس مستاجران را بریده است. وزارت راه و شهرسازی حرکتی انجام دهد.

نحوه رسیدگی به خانواده‌های شهدا آزمون بزرگ ما در احقاق فرهنگ ایثار و شهادت است

وی ضمن تاکید بر لزوم توجه به خانواده های شهید و ایثارگران اظهار کرد: خانواده‌های شهدا و ایثارگران از قطع برخی مستمری‌ها گلایه دارند. بنیاد شهید و امور ایثارگران حرکتی انجام دهد، نحوه رسیدگی به خانواده‌های شهدا آزمون بزرگ ما در احقاق حق فرهنگ ایثار و شهادت است که مورد تاکید رهبری است.

رحیمی ادامه داد:بیمه رانندگان، بیمه مشاغل خانگی، بیمه کارگران ساختمانی کجای برنامه قرار دارد؟ ساماندهی نیروهای شرکتی،حقوق بازنشستگان ضرورت داد.واقعاً با این حقوق می‌شود زنده ماند؟ زندگانی پیشکش.

وی با تاکید بر مسئله مهم جهاد تبیین بیان کرد:مقام معظم رهبری تاکید کردند؛ چرا دولت علی رغم تلاش‌هایی که انجام می‌دهد در فضای رسانه‌ای جهاد تبیین ندارد ؟ادارات، فرمانداری‌ها ،استانداری‌ها و مجموعه‌های رسانه‌ای دولت حداقل به این مهم نمی‌پردازند و لجن پراکن‌های خارجی و وابستگان آنها در داخل هرگونه اقدامی را و هرگونه تلاشی را نادیده می‌بینند و دائم در حال تخریب نظام هستند.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقایان، دولتمردان؛ خواهشمندم قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را دنبال کنید. مردم در راهروها و پستوهای ادارات سردرگم هستند. کجای دنیا یک صدور مجوز چند سال طول می‌کشد؟ به خود بیایید .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار