سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که استان سمنان از امروز میزبان سامانه کم فشار بارشی و همچنین تندبادهای شدید خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۲۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳ 10 September 2023

به گزارش تابناک سمنان، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه کم فشار بارشی از سمت غرب وارد استان سمنان خواهد شد سامانه‌ای که بارش و رگبار پراکنده باران، وزش تندباد و همچنین کاهش دید از جمله آثار آن خواهد بود.

از امروز همچنین دمای هوا نیز در اکثر نقاط استان سمنان کاهش خواهد یافت سرعت وزش باد در مرکز استان از فردا به نزدیک ۳۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. برای شهرستان سمنان آسمان نیمه ابری همراه با افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

بر اثر وزش باد شدید در سمنان، هشدار سقوط اجسام، تابلو‌های تبلیغاتی، شاخه‌های درختان خشک و … نیز از سوی هواشناسی ابلاغ شده است.

در شاهرود نیز وضعیت مشابه است با ورود سامانه کم فشار بارشی ابر‌ها از امروز به این شهرستان وارد می‌شوند بیشینه و کمینه دمای هوای شاهرود نیز از ۳۲ و ۱۶ درجه بالای صفر در روز یکشنبه به ۲۸ و ۱۲ درجه بالای صفر در روز سه شنبه کاهش خواهد یافت که نشان از خنک‌تر شدن هوا دارد.

در شاهرود هم وزش شدید باد امکان سقوط اجسام و تابلو‌های تبلیغاتی همچنین داربست‌ها را تقویت می‌کند در دامغان شدید‌ترین میزان باد‌ها در کل استان سمنان پیش بینی می‌شود سرعت وزش باد در این شهرستان از ۳۵ الی ۴۰ کیلومتر نیز فراتر خواهد رفت از امروز همچنین بر میزان ابر‌ها در دامغان افزوده خواهد شد و ارتفاعات دیار صد دروازه شاهد بارش خواهد بود.

برای گرمسار آسمان تمام ابری پیش بینی شده است دمای هوای این شهرستان نیز کاهش چشم گیری خواهد داشت به نحوی که از امروز به مدت چهار روز دمای هوا هشت درجه سردتر می‌شود.

هم اکنون دمای هوا در مهدیشهر ۳۱ درجه بالای صفر است، اما کم کم بر میزان ابر‌ها در این شهرستان زیبای گردشگری هم افزوده خواهد شد همچنین وزش باد شدید از امروز به مدت سه روز در این شهرستان پیش بینی شده است.

از امروز به مدت چهار روز استان سمنان با افت دمای هوا، رگبار پراکنده، آسمان ابرناک و وزش باد شدید روبرو خواهد شد وزش بادی که حتی سبب فعال شدن هشدار نارنجی از سوی هواشناسی شده است.

اداره کل هواشناسی استان سمنان اعلام کرده که وزش باد‌ها باعث کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود همچنین احتمال خسارت ناشی از باد شدید دیگر جز هشدار جدی هواشناسی طی چهار روز آتی است که اوج آن فردا خواهد بود.

اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و چادر‌های مسافرتی، پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از توقف و پارک خودرو در نقاطی که امکان ریزش آوار و شاخه‌های درختان دارد، دیگر موضوعی است که در هشدار هواشناسی ابلاغ شده است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار