اجرای طرح هادی در حدود 800 روستای استان اصفهان
کمبود زمین مشکل اصلی اهالی روستا‌های نشلج کاشان جاجای تیران و کرون، ورتون و زفره شهرستان کوهپایه است.
کد خبر: ۱۱۲۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳ 09 September 2023

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در پیگیری مشکلات اهالی ساکن در طرح هادی روستا‌های شمال وشرق استان گفت: از مجموع هزار و ۲۶۵ روستای این استان، طرح هادی در ۹۳۵ روستای بیش از ۲۰ خانوار مصوب شده که در حدود ۸۰۰ روستا اجرایی شده است.
غلامرضا اسماعیلی با بیان اینکه اجرای طرح هادی از جمله بهسازی محیط روستا‌ها یکی از اقدامات تاثیرگذار این نهاد در روستاهاست، افزود:این طرح برای ایجاد زمینه توسعه و عمران، توزیع عادلانه امکانات همچنین هدایت و توسعه برای دوره‌ای ۱۰ ساله تهیه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون در ۷۶۵ روستای بیش از ۲۰ خانوار استان اصفهان، طرح هادی بازنگری شده است گفت: با رویکرد دولت، الحاق زمین در بازنگری طرح هادی روستایی تسهیل شده و بازنگری طرح هادی در ۱۰۱ روستای این استان در حال اجراست.
اهالی روستای ورتون از توابع شهرستان کوهپایه در ۶۰ کیلومتری شرق اصفهان هم علاوه برکمبود زمین، به اینکه مکان طرح هادی در روستایشان در زمین‌های سنگی اختصاص یافته معترض بودند که مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در پاسخ آن‌ها گفت اگر دهیار روستا، موضوع را اعلام کند، طبق نظر کارشناسی، در این خصوص تجدید نظر می‌کنیم.
همچنین اهالی روستای ورتون و زفره در ۸۵ کیلومری اصفهان به نبود لوله کشی و واگذار نشدن انشعاب آب در محدوده طرح هادی اشاره داشتند.
معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در پاسخ پیگیری خبرنگار ما گفت: درخواست اهالی روستای زفره به ستاد استان اصفهان ارسال شده و بخشی لوله گذاری اش انجام شد و پیگیر نصب انشعاب مشترکان در کوتاه‌ترین زمان هستیم.

سید محمد حسین صالح افزود: در روستای زفره هم شهرک ۳۲۰ واحدی مسکونی و ۲۸ واحد غیر مسکونی جزء طرح‌های تفکیکی است که با توجه به شرایط آن‌ها نیاز به شبکه و خط انتقال جدید آب و مخزن است که ملاحظات فنی و مطالعات آن انجام شده و در مرحله اعلام هزینه هستیم.
اعتراض اهالی ساکن در روستا‌های طرح هادی دارای بافت با ارزش تاریخی و هدف گردشگری از نوع دیگری بود و آن‌ها به نوع سنگ فرش‌های کار شده در معابر معترض بودند که تردد را برایشان سخت کرده است.
محمود فقیهی نیا معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در این باره گفت: اجرای زیرساخت‌ها در این روستا‌ها، مصوبه خاص فنی کارشناسی از تهران دارد و طبق آن اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار