مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از کاشت و تولید سه میلیون نهال در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۵۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵ 09 September 2023

به گزارش تابناک سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان پس از بازدید از ایستگاه پرورش نهال حسن‌آباد دامغان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سهم استان سمنان در طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور، تولید و کاشت ۱۰ میلیون نهال به مدت چهار سال است.

وی ادامه داد: امسال توانسته‌ایم از تعهد کاشت ۱۰ میلیون نهال سه میلیون نهال را تولید کنیم و قسمتی از تعهدات ملی و کشوری استان سمنان را در پاییز امسال عملیاتی خواهیم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه این میزان نهال در چهار نهالستان استان سمنان تولید شده است، افزود: در ایستگاه بیابان‌زدایی پرورش نهال حسن‌آباد دامغان نهال‌های مقاوم به گرما و کم‌آبی از جمله نهال‌هایی نظیر طاق، سنجد و توت را کاشته‌ایم.

مرادی‌حقیقی مهم‌ترین هدف اجرای طرح کاشت نهال را ایجاد فضای سبز، تولید اکسیژن، ترسیب کربن و مبارزه با بیابان‌زایی عنوان کرد و گفت: قصد داریم با کمک مردم در راستای حفاظت از عرصه‌های کشاورزی گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: به مشارکت‌کنندگان در اجرای طرح کاشت نهال این نوید را می‌دهم که ما این آمادگی را داریم عرصه‌های منابع ملی و طبیعی که در اطراف مزارع قرار گرفته است را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا نهال‌کاری شود و در اجرای تعهداتمان این اقدام خوب صورت گیرد.
منبع/فارس

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار