فرماندار شهرستان طالقان گفت: منزل آیت الله طالقانی واقع دراین شهرستان برای برگزاری مراسم سالگرد این شخصیت بزرگ آماده بازگشایی است.
کد خبر: ۱۱۲۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳ 09 September 2023

به گزارش «تابناک البرز» علی مهدوی افزود: منزل آیت الله طالقانی در روستای گلیرد از توابع شهرستان طالقان قرار دارد که به عنوان یک اثر تاریخی در حال مرمت و بازسازی است.

آیت الله سید محمود اعلایی نژاد طالقانی از مفسران قرآن و مبارز انقلاب بود که سالهای بسیاری را در زندانهای ساواک تحت شکنجه بود.

اخلاق نیکوی ایشان و سطح اجتهاد این روحانی مردمی به قدری برای مردم جذاب بود که از تمامی اقشار مردم جذب وی می شدند.

امام خمینی (ره) این عالم را « مفسر کبیر قرآن» نامیدند.

چهره مردمی و جهانی این مرد بزرگ آنچنان است که حتی از قاره های دیگر نیز، دوستداران برای مشاهده ساده زیستی ایشان، به روستای گلیرد طالقان مراجعه می کنند.

آیت الله طالقانی در ۱۹ شهریور سال ۱۳۵۸ درگذشت و پرتوی از قرآن (۶جلد تفسیر قرآن که مرگ طالقانی مانع از تکمیل کتاب شد)،حاشیه بر تنبیه الامه و تنزیه المله (مقدمه و توضیحات و ترجمه کتاب تنبیه‌الامه و تنزیه‌المله) اسلام و مالکیت (درباره مسایل اقتصادی) ، به سوی خدا می‌رویم (درباره سفر حج)، ترجمه، توضیح بخشی از نهج البلاغه وهمچنین متن سخنرانی‌ها ، خطبه‌های نماز و مصاحبه‌های طالقانی که در کتاب‌های مختلفی منتشر شده از جمله از آزادی تا شهادت، روزها و خطبه‌ها از آثار این مجاهد است .

شهرستان طالقان به عنوان زادگاه آیت الله طالقانی نیز در روز ۲۲ شهریور ماه جاری در فرهنگسرای جلال آل احمد مراسم یادبودی را خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار