معاون سوادآموزی اداره کُل آموزش و پرورش اصفهان گفت: سوادآموزی ۱۱ هزار نفر بی‌سواد یا کم سواد استان بر اساس میزان ابلاغ شده از سوی سازمان سوادآموزی کشور از اواخر شهریور آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳ 07 September 2023

سید احمد امامیه با بیان‌اینکه طرح شتاب‌بخشی به ارتقای سطح سواد استان، یکی از طرح‌های معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان برای سال تحصیلی پیش روست، گفت: این طرح به کمک دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اجرا خواهد شد تا علاوه بر میران تعیین شده سازمان سوادآموزی، تعداد قابل‌ توجه دیگری از افراد در دستگاه‌ها، ارگان‌ها و مجامع خیریه نیز زیر پوشش قرار گیرند و بتوانند از نعمت خواندن و نوشتن و سواد بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش مراکز یادگیری محلی در دستور کار ماست و می‌کوشیم در مناطقی که تجمع بس سوادان وجود دارد، با افتتاح این قبیل مراکز، شرایط سوادآموزی و یادگیری مهارت‌های زندگی و فنی و حرفه‌ای فراهم شود.


امامیه یادآور شد: تلاش می شود تا با بهره‌گیری از ظرفیت خیران و برنامه‌های مختلف در مسیر تحقق ریشه‌کنی بی‌سوادی که از اهداف مهم نظام جمهوری اسلامی است، حرکت کنیم.


وی ادامه داد: سال تحصیلی گذشته، برنامه‌های متعددی در حوزه سوادآموزی استان انجام شد و بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ نفر در قالب یکهزار و ۱۶۴ کلاس درس، زیرپوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار گرفتند.


امامیه بیان داشت: اگر هر مدرسه استان بطور میانگین ۲۰۰ دانش‌آموز داشته باشد، می‌توان گفت که حوزه سوادآموزی اصفهان در سال تحصیلی گذشته ۳۱ مدرسه را زیر پوشش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار