وضعیت بد عمل کردن برخی مدیران دولت رئیسی در استان به گونه‌ای است که گفته می‌شود‌ ای کاش مدیران استانی دولت روحانی در دولت رئیسی مدیریت می‌کردند!
کد خبر: ۱۱۲۱۶۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷ 21 August 2023

تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مهدی مرادی، با تغییر دولت‌ها اولین انتظار تغییر در برخی شرایطی است که منجر به کنار زدن دولت قبل با تفکر مشخص شده است به این معنی که مردم احساس کرده و یا به یقین رسیده اند که این تفکر با این نوع مدیریت باید تغییر کند تا وضعیت کار اجرایی در سطح جامعه دچار تغییر منجر به پیشرفت شود.
بی شک گروهی که نوک پیکان تغییرات هستند، مدیران و کارگزاران دولت هستند. به باور بسیاری از تحلیل گران و همچنین مراجعه به امار می‌توان دولت رئیسی را یک دولت پر جنب و جوش و رو به جلو تعریف کرد و عملکرد این دولت چه در سیاست داخلی چه در سیاست خارجی نشان می‌دهد که خمودگی و درجا زدن در امور معنایی ندارد، اما متاسفانه همین دولت پر جنب و جوش در سطح افکار عمومی موفق‌تر از دولت خواب آلود و بی حوصله روحانی نشان نمی‌دهد! چرا؟
این سوالی است که دولتمردان باید ابتدا به تجزیه و تحلیل آن بپردازند و سپس راهکار ارائه و نهایتا عمل کنند تا شاهد تغییر در این وضعیت باشیم.
متاسفانه در کهگیلویه و بویراحمد، زبان دولت بسیار الکن‌تر از سطح کشور مشاهده می‌شود که البته بدون هیچ نیازی به جستجو و تحلیل، عملکرد بد برخی مدیران در بیان عملکرد‌ها را باید عامل اصلی این وضعیت دانست!
وضعیت بد عمل کردن برخی مدیران دولت رئیسی در استان به گونه‌ای است که گفته می‌شود‌ ای کاش مدیران استانی دولت روحانی در دولت رئیسی مدیریت می‌کردند! این یک واقعیت است که برخی مدیران دولت روحانی علی رغم خمودگی و تنبلی دولتمردان در هیئت دولت ، اما در استان‌ها با تمام توان جور آن‌ها را می‌کشیدند و تلاش می‌کردند کارنامه مثبتی از دولت برجای گذارند در حالی که در دولت رئیسی شرایط دقیقا بر عکس شده است به این معنی که دولت پر جنب و جوش رئیسی گرفتار مدیران استانی شده که برخی حتی توانایی مدیریت دستگاه تحت مدیریت خود را ندارند!
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، که خود یکی از معدود مدیران پر جنب و جوش دولت رئیسی در استان است باید با خود بیاندیشد و چاره جویی کند که چرا با این همه سفر شهرستانی خود و مدیران، سفر‌های متعدد و بی سابقه مسئولین کشوری به استان، اعتبارات بی سابقه و رونق و بعضا افتتاح پروژه‌های پیر و حیاتی استان، اما همچنان در اقناع سازی و اطلاع رسانی افکار عمومی تا این اندازه ضعیف عمل می‌شود؟!
واقعیت این است که مردم با خود می‌گویند یا آمار و ارقام استاندار دروغ است یا مدیران انقدر بی عرضه هستند که نمی‌توانند دستاورد‌ها و عملکرد‌های بی سابقه دولت رئیسی را تشریح کنند!
صحبت از تغییر برخی مدیران در سفر دوم رئیس جمهور مطرح شد که متاسفانه باز هم بی نتیجه بود و گفته می‌شود که به خاطر آبروی این افراد تغییرات در حین سفر انجام نشد و بعدا شاهد این تغییرات خواهیم بود در حالی که این نوع تفکر نشان دهنده ضعف مدیریتی و شرمندگی دولت است که توانایی بازسازی ساختار مدیریتی خود را ندارد!
دکتر احمدزاده می‌تواند خود برای این مشکل استان دست به کار شود و با دستور صریح برای تشکیل یک کارگروه خارج از مجموعه استانداری واقعیت برخی دستگاه‌ها را ببیند و نهایتا اقدام کند.
آنچه که در توسعه استان نمود عینی دارد در دو حوزه اقتصادی و عمرانی است که استاندار می‌تواند با بررسی عملکرد دستگاه‌هایی مانند صمت، کار، راه و شهرسازی، راهداری ، نوسازی مدارس، گردشگری، توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، ورزش و جوانان، شرکت توزیع فراورده‌های نفتی، شرکت‌های گاز، آب، برق و دیگر دستگاه‌ها و مقایسه این عملکرد با میزان اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی، به نتیجه‌ای مشخص برای تغییر مدیران یا توپ و تشر برای تغییر رویکرد برسد.
برخی دستگاه‌ها استان گاهی احساس می‌شود که اصلا وجود خارجی ندارند! و تنها کارکرد آن‌ها رفتن روتین کارکنان، معاونین و مدیر بر سر کار و برگشتن به خانه است! به عنوان مثال برای حوزه خبر گاهی احساس می‌شود برخی از دستگاه‌ها کلا تعطیل هستند، چون نه خبری از ان‌ها به گوش می‌رسد نه تلاشی برای بیان عملکرد ملموس است و گاهی هم که در جلسات پیدا می‌شوند با تمام قدرت از خبر و اطلاع رسانی فرار می‌کنند!
متاسفانه برخی فرمانداران هم دست کمی از مدیران کل ندارند و بعضا احساس می‌شود فقط آمده اند که انتخابات را برای موفقیت نماینده فعلی مدیریت کنند و اصلا توجهی به دولت ندارند.
برخی خبرنگاران بیان می‌کنند که تلاش زیادی دارند تا بلکه بتوانند خبری یا گزارشی از عملکرد یک دستگاه تهیه و منتشر کنند، اما معمولا با فرار مدیر دستگاه مواجه می‌شوند!
انتقادات صریح و تند رسانه‌ای از وضعیت موجود نهایتا به ایجاد احساس یاس در جامعه منجر می‌شود در حالی که با کمی درایت و مسئولیت پذیری مدیران می‌توان ورق را برگرداند و در روز‌هایی که وضعیت بد معیشت بر روی زندگی مردم سایه انداخته و دولت هم تلاش‌های زیادی برای رفع این مشکلات در کنار هدایت کشور به سمت تغییر شرایط سخت دارد، برخی مدیران نباید قوز بالا قوزی برای دولت رئیسی باشند.

و یک نکته دیگر اینکه استاندار باید بداند که قوی ترین استاندارانی هم که در این استان مدیریت کرده اند بنابر دلایلی که برای همه روشن است از جمله دخالت های بی مورد و خارج از عرف نمایندگان مجلس در کار اجرایی و همچنین فضای به شدت قومیتی ، بعد از مدتی مدیریت در استان را رها کرده و به جاهای دیگر رفته اند اما انتظار از دکتر احمدزاده این است که در زمان باقی مانده از دولت رئیسی همه تلاش خود را به کار گیرد تا وضعیت موجود استان را تغییر دهد و با تشکیل جلسات مشاوره با افرادی بیرون از دولت و مشاورین رسمی خود و شنیدن و تحلیل پیشنهادات این وضعیت بد موجود را تغییر دهد . در واقع انتظار از استاندار پر جنب و جوشی مانند وی هم همین است .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
اتفاقا بی تحرک ترین و ضعیف ترین مدیر استان شخص خود استانداره
چون تصمیم گیرنده نهایی و بقول شما تشر زننده اصلی فقط خودشه
اتفاقا مدیران بسیار قوی هستن ولی برخی حواشی از سوی منفعت طلبان و عدم حمایت از سوی استاندار باعث شده عملکردشون به حاشیه کشیده بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
این تحلیل کاملا منطقی است چرا که شما نگاهی به پروژه های دستگاهی مانند نوسازی مدارس کنید آیا مدیر این دستگاه توانسته این همه عملکرد خوب دولت رئیسی را به مردم گزارش دهد؟
راه و شهرسازی واقعا تعطیله ! راهداری خوابه ! مدیران گاز و برق و آب که به نظر می رسه اصلا تناسبی با دولت رئیسی ندارند !
خدایی اصلا اداره ای به نام کار و رفاه وجود داره؟ / بقیشون هم همینطور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
شرکت گاز در حال اجرای ابر پروژه انتقال گاز به زیلایی است آیا کسی می دونه؟ / جاده داره به پهنوک می ره کسی ازش خبر داره ؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
درود بر مدیران دانشگاه علوم پزشکی
تنها دستگاهی که همه پروژه هاش فعال هستند
پارسال تا الان همه پروژه های راکد و نیمه تعطیل تکمیل و به بهره برداری رسیدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
انصافا اگر استان صاحب داشته باشه راهداری و راه و شهرسازی را می فرسته برن خونشون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
ببنظر می رسد برق بعد از اونهمه تلاش و فعالیت مهندس معتمدی و برخورد نامناسب استاندار با ایشان و به توصیه سید ناصر و روشنفکر و البته دستور سید قدرت به خواب زمستانی رفته
فعال
|
United States of America
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
اتفاقا یکی مودب ترین پیگیرترین مدیرکل های سطح استان دکتر محمدی مدیر کل راهداري هست وخیلی از پیمانکاران که دل به کار دارند بخاطر شخصیت وزین دکتر محمدی هست خدارا شکر در سطح استان هم بیشت از دویست کیلومتر فقط راه روستایی آسفالت شد ...پروژه جاده بنه پیر به پهنوک بعداز چهار دهه فقط به همت مدیرکل وشخص استاندار داره کار میشه علیرغم صعب‌العبور بودن اما به اذعان پیمانکار فقط بخاطر شخصیت ومنش دکتر محمدی ومهندسی رضوی پای کار مانده و البته که نگاه ویژه استاندار....
پهنوک
|
United States of America
|
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
درود بر جناب دکتر حاتم بزمه .که پایکار جاده بنه پیر وپهنوک ماند .دعای خیر مردم این دیار بدرقه راهشان .همچنین از استاندار محترم ومدیرکل محترم ومعاونین ایشان که مرتب در پروژه حضور دارند ...درود خدا بر دکتر محمدی سالم شاخص ودلسوز.بدون حاشیه.‌‌
ساکن بنه پیر
|
United States of America
|
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
ما از نگاه ویژه جناب استاندار و مدیرکل محترم راهداری ومعاون ایشان وهمچنین دکتر بزمه تقدیر وتشکر می کنیم
پیمانکار
|
United States of America
|
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
اتفاقا مجموعه راهداری اگر ما پيمانکاران از نزدیک ارتباط داریم ولمس میکنیم تا حال مدیرکلی برا راهداری به منش وشخصیت دکتر محمدی ندیدیم ...علیرغم محدودیت بودجه اما دلگرمی ما وجود دکتر محمدی ومهندسی رضوی
بخش ممبی
|
United States of America
|
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
خدارا شکر مجموعه راهداری خوب عمل کردند مهندس کهزادی،مدیرکل محمدی مهندس رضوی
ساکن پهنوک
|
United States of America
|
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
انتظار ما از مسئولین اینه که به دکتر بزمه کمک کنند که این پروژه پهنوک تمام کنه .چونکه ایشان یک چهره فرهنگی وعلمی است و پیمانکار نیست .ما که خود از نزدیک می بینیم سودی ندارد برای ایشان .بقول خودش بیشتر رضایت خدا ومردم مظلوم این منطقه را مدنظر دارد .ومطمئن هستیم اگر ایشان رها کند کار را هیچ کس در این جاده نمیاد چه بسا سالها این جاده پیمانکار میومد و می رفت .و می بینیم مثل کارگر ساده خودش فعال است ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
محمدی همچین آش دهن سوزی هم نیست
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
دخالت بی جا وبدون حساب نمایندگان مجلس در عملکرد مدیران تاثیر دارد .دکتر محمدی حوزه راهداری تاکنون خوب عمل کرده.در حوزه بهمئی...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار