مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان البرز گفت: در پایان سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیش از ۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان این استان به صورت تضمینی خریداری شد.
کد خبر: ۱۱۲۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰ 19 August 2023

به گزارش «تابناک البرز» محمد مجرد با بیان اینکه برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان این استان پنج مرکز خرید در البرز فعال شده بود، افزود: میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان به دلیل افزایش قیمت مناسب خرید تضمینی نسبت به سال گذشته با ۲ برابر رشد مواجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه دولت اعتبارات مورد نیاز برای خرید گندم از کشاورزان را به صورت مرتب تخصیص می دهد، اظهار کرد: در زمان خرید گندم از کشاورزان نماینده بانک کشاورزی هم حضور داشت که به محض تحویل محصول، رسید تحویل، میزان و باسکول گندم تحویلی را به بانک اعلام می کردیم تا کشاورزان برای دریافت وجه فروش گندم های تحویلی با مشکلی مواجه نشوند.

وی گفت: تاکنون ۷۰ درصد هزینه خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است و مابقی نیز به زودی پرداخت می شود.

مجرد وضعیت سیلوهای استان را بسیار عالی توصیف کرد و افزود: تمام سیلوها پر و تکمیل هستند و اضافه گندم خریداری شده برای نگهداری به بخش خصوصی فرستاده می شود.

وی کیفیت گندم های خریداری شده را بسیار خوب دانست و اظهار کرد: هر ساله مقداری گندم نیز از سایر استان ها به البرز فرستاده می شود و در سیلوها برای کارخانجات و نانوایی های تهران و البرز نگهداری می شود.

مصدقی یادآور شد: همچنین در سال جاری ۱۰ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان البرزی خریداری شده است.

در استان البرز ۲۳ کارخانه تولید آرد فعال است.

سال زراعی گذشته گندم در سطح ۹ هزار و ۶۰۰ هکتار و جو در سطح هفت هزار و ۱۰ هکتار و همچنین کلزا در سطح ۴۷۲ هکتار کشت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار