رئیس دانشگاه اصفهان گفت: در صورت تقویت ارتباط با عربستان، برقراری "دیپلماسی علمی" با این کشور را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.
کد خبر: ۱۱۲۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸ 15 August 2023

حسین هرسیج با بیان اینکه دانشگاه‌ها به ویژه در جهان سوم با مشکلاتی آغاز به کار کردند، اظهار داشت: دانشگاه‌ها متناسب با نیاز جامعه ایجاد نشد و در واقع نتوانست گره‌ی از مشکلات جامعه باز کند و نتیجه آن جمعیت فارغ‌التحصیلان بیکار فعلی است.

وی افزود: از سوی دیگر شاهد رشد دانشگاه‌ها در انواع و اقسام مختلف بودیم و امروز شاهد تبعات آن هستیم.

رئیس دانشگاه اصفهان ایجاد تحول در حوزه‌های مختلف آموزشی، پرورشی و دانشجویی را ضروری دانست و گفت: باید رویکرد دانشگاه‌ها متناسب با نیاز جامعه تعریف شود که البته این امر سخت است اما باید محقق شود.

وی تصریح کرد: پژوهش‌ها باید مأموریت محور باشد و تجاری سازی را از ایده تا ایجاد ثروت دنبال کند.

هرسیج با بیان اینکه غفلت در آموزش درست، جوانان و نوجوانان را به سمت الگوبرداری از فضای مجازی گرایش داد، افزود: باید در حوزه فرهنگی و تقویت هویت ملی و اسلامی ورود جدی داشته باشیم تا شاهد رفتارهای ناپخته از سوی جوانان نباشیم و باید احساس هویت را در جوانان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه ضعف است که چین قدرت اقتصادی برتر دنیا باشد و ما نتوانستیم با این کشور ارتباط علمی داشته باشیم، افزود: ما باید در ارتباط با کشورها تنوع ایجاد کنیم و از این رو همایش دیپلماسی ملل را برگزار کردیم.

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه راه‌اندازی دانشکده علوم و فنون راهبردی را در دانشگاه اصفهان راه‌اندازی خواهیم کرد، ادامه داد: این دانشکده می‌تواند برای ۲۰ ساله آینده کشور تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مشارکت اجتماعی و سیاسی در کشور کاهش یافته و این امر به دانشگاه‌ها نیز کشیده شده است، گفت: اکثر افرادی که امروز در دانشگاه‌ها هستند صرفاً فعالیت علمی دارند و مسئولیت اجتماعی نادیده گرفته می‌شود و ما باید از این پس در آئین نامه ارتقا برای مسئولیت اجتماعی ارزش‌گذاری شود.

هرسیج مشارکت اجتماعی را شاخص مهمی برای ارتقای شغلی در دانشگاه‌ها دانست و افزود: باید این امر در دستور کار همه دانشگاه‌ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: سیاست فعلی وزارت علوم تجمیع دانشگاه‌ها است، بیش‌از دو هزار دانشگاه مازاد در کشور داریم که بیش‌از ۲۰۰ واحد آن در اصفهان است و ما در اصفهان برخی از فضاهای آموزشی را تعطیل کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه قانون مشکل ندارد و اجرای آن دچار مشکل است، افزود: ما باید روند اجرای قانون را در ریل درست آن قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار