رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت : هزار و ۴۹۹ دستگاه خودروی دارای پلاک مخدوش و دستکاری شده از ابتدای امسال تاکنون در این منطقه شناسایی و توقیف شده است.
کد خبر: ۱۱۱۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸ 10 August 2023

سرهنگ محمدرضا محمدی با بیان اینکه پلیس راهور قاطعانه با خودروهای دارای پلاک مخدوش و دستکاری شده برخورد می‌کند، اظهارکرد: برابر آمارهای به‌دست آمده از ابتدای سال تاکنون ۱۵ هزار و ۴۶۳ مورد تخلف پلاک مخدوش درسامانه اجرائیات پلیس راهور اصفهان ثبت شده است و در همین مدت نیز هزار و ۴۹۹ دستگاه خودرو نیز توقیف و رانندگان متخلف آنها به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی انگیزه افراد از مخدوش کردن پلاک خودروی خود را جریمه نشدن عنوان کرد و گفت: در بعضی مواقع پلاک دستکاری شده با نوع وسیله نقلیه و رنگ خودروی دیگر مطابقت دارد و قبض جریمه روی پلاک راننده‌ای که مرتکب تخلف نشده، صادر می‌شود ، در این موارد، مالکان خودروها می‌توانند به واحد اجرائیات پلیس راهور واقع در شهرک آزمایش شهر اصفهان مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند و مطمئن باشند که به اعتراض آنها رسیدگی و اگر حق و حقوقی از آنان ضایع شده باشد حتماً پیگیری و اعاده خواهد شد.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: خودرویی که پلاک آن دستکاری و یا مخدوش شده باشد، توقیف می شود و جرایمی که برای پلاک افراد دیگر صادر شده باشد، از روی پلاک آنها پاک و بر روی پلاک راننده متخلف انتقال می‌یابد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: برابر قانون، هرگونه دستکاری و مخدوش کردن پلاک جرم است و براساس قانون مجازات اسلامی حبس از یک تا ۶ ماه برای فرد خاطی در نظر گرفته شده و بنابر این فرد خاطی به مرجع قضائی معرفی می‌شود تا برخورد های قانونی از سوی مرجع قضائی برای وی اعمال شود.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه مسیر مشخصی را نمی‌توان اعلام کرد که در آن بیشترین مورد تخلف دستکاری شدن پلاک خودرو ثبت شده باشد و این موضوع در اکثر معابر شهری وجود دارد،یادآور شد:به عنوان مثال در ایام کرونا که بیشتر نقاط محدوده طرح کرونا و طرح شبانه اتفاق افتاده بود و در این ایام دستکاری‌های زیادی بر روی پلاک خودرو را شاهد بودیم و برخوردهای زیادی هم در این زمینه صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: کسانی که می‌خواهند در محدوده طرح زوج و فرد وارد شوند،بیشترین تخلف را انجام می‌دهند تا از دید دوربین‌ها در امان بمانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار