ائمه جمعه استان زنجان به قطع برق چاه‌های کشاورزی اشاره و با مذموم دانستن این عمل خواستار پاسخگویی مسؤولان در این حوزه شدند، ضمن اینکه با تاکید بر اینکه وضعیت معیشتی مردم خوب نیست و سفره آنها روز به روز کوچک می‌شود، تاکید کردند: تورم باید مهار شده و نتیجه فعالیت دولت سیزدهم که الحق و الانصاف شبانه روزی است باید سفره مردم دیده شود و کسانی که توانایی مدیریت ندارند باید کنار گذاشته شوند.
کد خبر: ۱۱۱۹۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳ 11 August 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از خبرگزاری فارس، ائمه جمعه استان زنجان در خطبه‌های نماز جمعه به قطع برق چاه‌های کشاورزی اشاره و با مذموم دانستن این عمل خواستار پاسخگویی مسؤولان در این حوزه شدند، ضمن اینکه با تاکید بر اینکه وضعیت معیشتی مردم خوب نیست و سفره آن‌ها روز به روز کوچک می‌شود، تاکید کردند: تورم باید مهار شده و نتیجه فعالیت دولت سیزدهم که الحق و الانصاف شبانه روزی است باید سفره مردم دیده شود و کسانی که توانایی مدیریت ندارند باید کنار گذاشته شوند.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب امام جمعه سلطانیه در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به قطعی برق چاه‌های کشاورزی و با بیان اینکه کمبود برق و تامین آن در تابستان باعث می‌شود که برق چاه‌های کشاورزان در هر روز چند ساعت خاموش شود و این مسئله به یک معضل برای کشاورزان تبدیل شده است، اظهار کرد: این کار موجب کاهش تولید نیز می‌شود که نیازمند تدبیر و مدیریت است تا امنیت غذایی کشور و معیشت مردم با مشکل روبه‌رو نشود.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به اعزام ناو‌های آمریکا به خلیج فارس و با بیان اینکه در روز‌های اخیر شاهد تهدید توخالی ارتش تروریست آمریکا مبنی بر اعزام نیرو‌های نظامی اعم از جنگنده و سرباز نظامی به منطقه برای مقابله با ایران در خلیج فارس و هشدار نیرو‌های مسلح کشورمان بودیم، گفت: بعد از این تهدید، ایران اسلامی از یک طرف از موشک کروز دریایی ابومهدی رونمایی کرد و نیرو‌های دریایی ارتش و سپاه را به این موشک مجهز و موشک قدیر و نصیر را به نیرو‌های دریای سپاه تحویل و رزمایش اقتدار را برگزار کرد که همه این‌ها پیام هشدار به ارتش تروریستی آمریکاست.

وی مهار ایران و نشان دادن تعهد به متحدان خود خصوصاً امارات و عربستان که به خاطر تردید در تعهد آمریکا به سوی چین رفته و در سطح بالا با چین رابطه برقرار کرده‌اند، کمک به رژیم صهیونیستی که در حال جان دادن است و تشدید فشار به ایران در سالگرد اغتشاشات را از اهداف آمریکا از این اقدام دانست و گفت: برخلاف برخی فضاسازی‌های غربزدگان داخلی، وقتی ناو‌های آمریکا به داخل منطقه و در نزدیکی آب‌های سرزمینی ایران می‌آید، اتفاقاً به معنای منتفی‌بودن حمله نظامی است چرا که درصورت چنین اقدام احمقانه‌ای، اولین هدف‌های در دسترس موشک‌های ایران، همان ناو‌های چند ۱۰ میلیارد دلاری و تجهیزات پیشرفته آن است.

حسینی‌نسب با اشاره به روز حمایت از صنایع کوچک و با بیان اینکه شهرک صنعتی سلطانیه جزو صنایع کوچک و متوسط است که صاحبان صنایع می‌توانند با استقرار در آنجا به رونق این شهرک کمک کنند و مسؤولان نیز زمینه‌های لازم را فراهم کنند، گفت: صنایع کوچک در اشتغال، شکوفایی اقتصاد، اقتصاد مقاومتی و خنثی کردن تحریم‌ها مؤثر هستند.

امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفت: ۴٠ هزار آزاده سرافراز ِ رنج دیده و اسارت کشیده و تربیت شده در دوران‌های سخت و در زندان‌های رژیم بعثی، الماس‌های درخشان و نماد غیرت، وفاداری، ایستادگی و ذلت ناپذیری هستند.

وی به سالروز جدایی بحرین از ایران در ۲۳ مرداد سال ۱۳۵۰ اشاره کرد و با بیان اینکه بحرین از دوره هخامنشینیان جزو خاک ایران بود که شاه پهلوی به بهانه اینکه بحرین دیگر نفت ندارد و مروارید آن به پایان رسیده و برای ما اهمیتی ندارد، با برنامه‌ریزی آمریکا و انگلیس از ایران جدا کرد، گفت: پس از تقویت روزافزون نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه، سیاست تطهیر پهلوی برای زدودن دستاورد‌های انقلاب اسلامی و کمرنگ کردن نفوذ آن در سطح منطقه در دستور کار جبهه داخلی و خارجی دشمن قرار گرفته است.

همچنین حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری، امام جمعه ماهنشان هم در خطبه‌های این هفته نماز به آغاز مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: این طرح خوبی بوده و متفاوت با دوره‌های گذشته است چرا که در این طرح اعمال حاکمیت ملی از طریق انتخابات اعمال می‌شود یعنی ملت ما از طریق انتخابات در حساس‌ترین مراکز تصمیم‌گیری کشور حاضر می‌شوند و این بالاترین تکریم ملت بوده و آن هم به برکت خون پاک شهدا حاصل شده است.

امام جمعه ماهنشان با تاکید بر اینکه کشاورزان تولید کنندگان جامعه هستند، تصریح کرد: قطع برق به صورت روزانه و آن هم در فصل گرم سال باعث خسارت عظیم به تولیدات کشاورزی می‌شود و باید از مسؤولین برق استان و شهرستان‌ها پرسید که آیا پاسخ شما به شعار سال رهبری که رشد تولید بود قطع برق و از بین بردن تولید است شما بفرمایید چرا و با اجازه چه کسی یا با استناد به کدام کار کارشناسی چنین تصمیم خسارت باری را گرفته‌اید و باعث خسارت عظیم به کشاورزان می‌شوید.

وی با بیان اینکه کشاورز قشر زحمتکش و بی‌ادعا بوده که صدایش را نمی‌تواند به گوش کسی برساند، گفت: کسانی که تصمیم گرفته‌اند روزانه چندین ساعت برق چاه‌های کشاورزی را قطع کنند باید در مقابل خساراتی که زده‌اند مورد محاکمه قرار گیرند.

وی تصری کرد: لطفاً هرچه سریع‌تر در تصمیم خود تجدید نظر کنید و برق چاه‌های کشاورزی را در این برهه زمانی گرم قطع نکنید و باعث خسارت بیشتر نشوید.

علی‌اکبری با تاکید بر اینکه وضعیت معیشتی مردم خوب نیست و سفره آن‌ها روز به روز کوچک می‌شود و تورم باید مهار شود، تصریح کرد: لازم است فعالیت‌های دولت کنونی در سفره مردم دیده شود و بنده از همه مسؤولین اقتصادی می‌خواهم تا با اتخاذ سیاست ارزی لازم تورم موجود را مهار و اجازه ندهند سفره مردم کوچکتر از این شود و نتیجه فعالیت دولت سیزدهم که الحق و الانصاف شبانه روز تلاش می‌کنند در کنار سفره مردم دیده شود و کسانی که توانایی مدیریت ندارند باید کنار گذاشته شوند.

حجت‌الاسلام علی موسوی، امام جمعه قیدار هم در خطبه‌های این هفته نماز با بیان اینکه صنایع کوچک به عنوان یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در شکوفایی اقتصادی و اجتماعی کشور، از اهمیت بسیاری برای دست اندرکاران کشور برخوردار است، افزود: این دولت که دولت مردمی است و مردم انتظار به حقی دارند که مسؤولین موانع و مشکلات را از سر راه سرمایه گذاران بردارند و بازه زمانی را برای ایجاد واحد‌های تولیدی کوتاه کنند نه اینکه پنج تا ده سال طول بکشد تا یک موافقت اصولی انجام شود.

امام جمعه قیدار افزود: از مسؤولین دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌کنم جاده را برای سرمایه‌گذاری در تولید هموار و موانع را برطرف کنند و درخصوص حل مشکلات واحد‌های صنعتی تلاش و از امور صاحبان صنایع کوچک گره‌گشائی کنند.

وی تاکید کرد: شهرستان خدابنده با آن وسعت که بزرگترین شهرستان در شمال غرب هست یک شهرک صنعتی بسیار کوچک دارد و آن هم تبدیل به شهر ارواح و اموات شده است.

موسوی با بیان اینکه از ۶۴ واحد تولیدی که مجوز فعالیت برای آن‌ها صادر شده ۲۸ مورد از آن‌ها وجود خارجی ندارد، ادامه داد: بقیه واحد‌ها هم تنها تعدادی فعال است و بقیه تعطیل هستند و در واقع یک عده‌ای آمدند و زمین‌های شهرک را به بهانه ایجاد واحد تولیدی خریداری کرده و مجوز اخذ و امتیاز وام گرفتند و رفتند و خبری از آن‌ها نیست و گاهی زمین را فروختند در حالی که قانونا حق فروش ندارند پس از مسؤولین به جد می‌خواهیم که پیگیری کنند.

برچسب ها: زنجان ، دولت ، سفره مردم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار