کد خبر: ۱۱۱۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳ 05 August 2023

به گزارش تابناک مازندران ، امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه خبرنگاران به عنوان بلندگوی نظام اسلامی هستند. گفت: مسئولان باید به امنیت شغلی خبرنگاران توجه داشته باشند.

حجت الاسلام نصوری امام جمعه موقت ساری، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته که با حضور نمازگزاران مومن و خدا جوی ساری در مصلی امام خمینی (ره) ساری برگزار شد، با تاکید بر داشتن تقوی الهی گفت:  مهندسی رفتار  انسان باید با معیار قران و تقوی الهی باشد.

وی افزود: باید معیار زندگی انسان متکی بر قرآن و عترت باشد، کسانی که مقابل حضرت امام حسین (ع) ایستادند، به تکالیف قرآن و عترت عمل نکردند و مقابل حضرت قرار گرفتند.

حجت الاسلام نصوری تصریح کرد: دشمن تلاش کرد تا بین مردم و محرم و فضای اهل بیت(ع) فاصله بیاندازد که با بصیرت مردم این توطئه هم خنثی شده است.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه باید در مجالس و محافل سوگواری محرم حسینی نظارت محتوایی صورت گیرد چراکه نسل نو نسل تفکر و اندیشه است و هرچیزی را بدون سند نمی پذیرد،  خاطرنشان کرد: باید دقت شود زمینه بدعت ها در مداحی ها ایجاد نشود. نباید نوحه‌ای مغایر با رشادت‌های امام حسین(ع) و اهداف والای قیام عاشورا خوانده شود.

وی اظهار کرد: معیار اصلی در زندگی انسان منتظر، باید با محوریت انسان عالم باشد، اگر انسان بتواند خود را ارتقا دهد باید به مقامی می‌رسد که رضایت خداوند را جلب می‌کند.

حجت الاسلام نصوری با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید فضل الله نوری و روز حقوق بشر و کرامت انسانی خاطر نشان کرد: در نظام کرامت محوری، انسان در مسیر تولید قرار می‌گیرد و این مسئله در مقابل مسیر پوچ گرایانه قرار دارد.

امام جمعه موقت ساری  با اشاره به اینکه نسل نو نسل تفکر و اندیشه است، اظهارکرد: باید جلوی انحرافات و بدعت ها را گرفت.

وی  با اشاره به فرا رسیدن ۱۷ مرداد، روز خبرنگار و تبریک این روز به خبرنگاران بیان کرد: صداقت و شجاعت، شاخصه خبرنگار است، تحلیل درست، واقع‌نگری و جریان سازی از دیگر خصوصیت‌های خبرنگاران  است.

حجت الاسلام نصوری ادامه داد: خبرنگاران به عنوان بلندگوی نظام اسلامی هستند و مسئولان باید به امنیت شغلی خبرنگاران توجه داشته باشند.


 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار