مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: در این دوره جوجه ریزی، تا اوایل شهریور ماه بالغ بر ۲۵۰۰ تن گوشت سفید در شهرستان تولید و با قیمت مصوب به بازار مصرف عرضه شود.
کد خبر: ۱۱۱۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴ 30 July 2023

تابناک فارس به نقل از گیتی آنلاین: صدیقه مویدی با اشاره به اینکه در این شهرستان ۶۳ واحد پرورش مرغ گوشتی فعال وجود دارد افزود: ظرفیت سالانه تولید گوشت مرغ در این واحدهای پرورش مرغ بالغ بر ۱۷ هزار تن است.

وی پیش‌بینی کرد: در این دوره جوجه ریزی، تا اوایل شهریور ماه بالغ بر ۲۵۰۰ تن گوشت سفید در شهرستان تولید و با قیمت مصوب به بازار مصرف عرضه شود.

مویدی اظهار کرد: ترویج روش‌های بهینه تغذیه، بهداشت و جایگاه نگهداری، اصول پرورش و واکسیناسیون انواع طیور، نظارت بر اجرای سیاست‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی در زمینه توسعه و بهبود تولید محصولات طیور در اولویت برنامه‌های این مدیریت و اداره دامپزشکی بیضا قرار دارد.

به گفته وی: جوجه ریزی‌های انجام‌ شده در خردادماه امسال از نژاد آرین، راس و کاپ می باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: بیضا با دارا بودن رتبه دوم استانی در تولید مرغ نقش مهمی در تأمین محصولات دام و طیور استان ایفا می کند و واحدهای پرورش طیور گوشتی این شهرستان علاوه بر تأمین مرغ مورد نیاز این استان بخشی از نیاز بازار استان‌های هم‌جوار را نیز تأمین می‌کنند.

او تاکید کرد: عرضه مرغ بالاتر از نرخ مصوب، گران‌فروشی محسوب می‌شود و بازرسان جهاد کشاورزی با پایش های مستمر با متخلفان برخورد تعزیراتی خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار