مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: امسال بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد برای اصلاح آسفالت و بهسازی روکش جاده‌های استان هزینه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ 25 July 2023

فرزاد دادخواه با حضور در جلسه شورای اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: این عملیات که تا پیش از فصل زمستان ادامه دارد، در تمام نقاط استان بویژه کُریدورهای اصلی خواهد بود.

وی با بیان اینکه یک کیلومتر لکه‌گیری و اصلاح آسفالت حدود ۲۰ میلیارد ریال هزینه دارد، اضافه کرد: برای مثال جاده اصفهان- نایین - خور، طبس، اصفهان- کوهپایه، اصفهان- شهرضا -آباده، اصفهان -الیگودرز، مبارکه-بروجن، شهرضا- سمیرم، زرین شهر -شهرکرد و کاشان -قم از جمله مسیرهای مورد نظر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان افزود: نگهداری راه‌های موجود، احداث جاده روستایی، نقاط مرزی جاده‌ها و روستاها، ایمن‌سازی و منظرآرایی محورهای مواصلاتی از جمله اقدامات این نهاد برای سالجاری در حوزه مناطق روستایی و شهرستان‌هاست.

دادخواه خاطرنشان کرد: جاده‌ها برای مسافران به نوعی مهمانخانه تلقی می‌شود بنابراین منظرآرایی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است، به غیر از آن در مبادی ورودی شهرها بیشترین تصادف را شاهد هستیم لذا ساماندهی آنها باید با جدیت بیشتری پیش برود و در این موضوع به بخشی از اعتبارات شوراها برای توسعه راه‌ها و به ویژه مسیرهای روستاها نیاز داریم.
وی با بیان اینکه ۵٠ درصد از راه‌های استان جاده‌های روستاییست، ادامه داد: ٢۵٠ سه راهی در سال‌های اخیر راه‌اندازی و ایمن‌سازی شده است و تا فصل زمستان امسال تحول خوبی در راه‌ها مشاهده خواهیم کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ١٠٩ نقطه پُرتصادف در استان وجود دارد که ۶٧ مورد آن مصوب کشوری است و در سال‌های گذشته ۵٠ درصد آنها را رفع خطر کرده‌ایم و از سوی دیگر عملیات خط کشی وسط جاده‌ها را دنبال می‌کنیم.

دادخواه در باره بهسازی ناوگان ماشین آلات راهداری استان نیز اظهار داشت: واردات ماشین‌آلات راهداری و نوسازی بخشی از ناوگان مورد نظر در انتظار مصوبه هیات دولت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار