معاون مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفته: از حدود یک هفته پیش، کمک هزینه دولت به نانوایان ۱۰ درصدی بیشتر شده و از ۳۰ درصد به ۴۰ درصد رسیده است.
کد خبر: ۱۱۱۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲ 03 July 2023

آقای مهدوی با بیان اینکه در این مدت، کمک هزینه‌ی ترمیمی به نانوایان پرداخت شده، توضیح داده: بر این اساس، دولت در پایان هر روز، ۴۰ درصد از میزان فروش نان را به حساب هر نانوا واریز می‌کند، این میزان، بر مبنای ثبت ریزتراکنش‌های متعارف در دستگاه کارتخوان هوشمندِ واحد‌های نانوایی محاسبه و پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان خبری از واحد تولید کننده خمیرمایه نیست، گفته: به همین دلیل، این ماده از دیگر استان‌ها وارد می‌شود و با این حال، مقدار آن، کفاف استان اصفهان را نمی‌دهد.

آقای مهدوی، البته این را هم گفته که برای تاسیس واحد‌های خمیرمایه ساز، باید سرمایه گذاران وارد عمل شوند تا این ماده در استان بدون نیاز به واردات تامین شود.

معاون مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد : در کل، قیمت نان برای مردم تغییر محسوسی نخواهد داشت؛ ضمن اینکه دولت می‌کوشد به نانوا‌ها و فرآیند پخت و فروش نان خللی وارد نشود.

آقای مهدوی ادامه داد: موضوع اصلاح قیمت نان‌های کنجدی در دستگاه‌های کارتخوان هوشمند در حال پیگیری است که در روز‌های آتی اطلاع رسانی می‌شود.

وی، میزان سهمیه آرد یارانه ایِ استان را ۳۳ هزار و ۵۰۰ تن در هر ماه در رسته‌های مختلفِ نانوایان اعلام کرده و گفته:، چون در طرح ملی مدیریت هوشمندِ یارانه نان، مرحله شناورسازی از اسفند پارسال آغاز شده، نانوایان با فروش و عرضه نان در چارچوب ضوابط می‌توانند در پایان هر دوره تا سقف ۱۰ درصد آرد اضافه‌تر دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار