معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد بر نظارت هوشمند در راستای عمکرد نانوایی ها با اجرای طرح «نانی نو» در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴ 27 June 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید احسان عسکری در نشست کارگروه گندم،  آرد و نان استان  بر لزوم متصل شدن همه شهرستان‌ها به سامانه نانی نو تأکید کرد.
وی ظهار داشت:  هدف از اجرای طرح «نانی نو» نظارت هوشمند و  برتمامی نانوایی‌های استان است.
به گفته وی،   در این راستا سامانه‌ای با عنوان «نانی نو» طراحی شده و همه نانوایان استان مجهز به دستگاه‌های کارتخوان جدیدی شده‌اند.
 عسکری تصریح کرد: در این سامانه گزارش‌های مدون از عملکرد نانوایی‌ها و پخت روزانه و پرداختی روزانه قابل تشخیص است.
به گفته عسکری، این سامانه با هدف شفاف سازی از فروش خارج از شبکه آرد  و قاچاق آن جلوگیری می‌کند.
عسکری به شناور سازی سهمیه آرد نانوایی‌ها از طریق این شبکه اشاره کرد و ادامه داد: تخصیص آرد به استان امسال بر مبنای میزان مصرف ماه‌های گذشته لحاظ شده است.
وی بر ضرورت اجرای کامل طرح هوشمند سازی یارانه نان تاکید کرد و اجرای آن را گامی مهم برای ساماندهی تخصص آرد به نانوایی‌ها دانست.
وی تصریح کرد: با وجود بازگشت سهمیه آرد استان به وضعیت گذشته نانوایان استان  دغدغه‌ای نسبت تامین آرد خود نباید داشته باشد.
معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری گفت: اخیراً در نانوایی‌های استان صف‌های طولانی شکل گرفته است و متولیان نیز برای رفع این مشکل تمهیداتی نظیر فعالیت بیشتر برخی از واحد‌ها یا افزایش سهمیه آرد در نظر گرفتند و این مشکل را هر چه سریعتر بررسی و ریشه یابی و اصلاح می‌کنند.
عسکری تصریح کرد: وظیفه دستگاه‌های مربوطه آن است که نسبت به نان و کیفیت آن به عنوان قوت اصلی مردم حساس و پیگیر باشند.
وی عنوان کرد: حتماً باید ارتقا کیفیت در دستور کار نانوایی‌های استان قرار بگیرد که رضایت مردم حاصل گردد.
رضاپور مدیر کل اقتصادی استانداری هم گفت: مقرر شد تعاون روستایی استان آمار دقیقی ار جمعیت روستایی استان در کارگروه ارائه دهد تا تصمیم گیری لازم در مورد نحوه توزیع آرد روستایی  استان اعمال شود.

رضاپور  گفت:  تیمی کارشناسی  در یک بازو زمانی  وزن چانه نان‌های پخته شده در سطح استان  مورد باربینی قرار دهند تا وزن واقعی چانه مشخص شود

در این نشست اعضا پیرامون مسائل ومباحث سهمیه‌های کارخانجات آرد نحوه نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها و کیفیت توزیع ارد سهمیه‌ای بین نانوایی‌ها به بحث و بررسی پرداختند و تصمیماتی اتخاذ شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار