نخستین دفتر پست چای کشور با حضور دکتر عباسی نماینده عالی دولت در گیلان در شهر واجارگاه رودسر افتتاح شد
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه توجه به بازرگانی محصولات کشاورزی از جمله چای منجر به ایجاد اشتغال پایدار در بین اهالی منطقه و بومیان می‌شود، گفت: یکی از مشکلات ما در چند وقت اخیر بازرگانی چای بوده است.
کد خبر: ۱۱۱۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰ 23 June 2023

نخستین دفتر پست چای کشور با حضور دکتر عباسی نماینده عالی دولت در گیلان در شهر واجارگاه رودسر افتتاح شدنخستین دفتر پست چای کشور با حضور دکتر عباسی نماینده عالی دولت در گیلان در شهر واجارگاه رودسر افتتاح شدنخستین دفتر پست چای کشور با حضور دکتر عباسی نماینده عالی دولت در گیلان در شهر واجارگاه رودسر افتتاح شدنخستین دفتر پست چای کشور با حضور دکتر عباسی نماینده عالی دولت در گیلان در شهر واجارگاه رودسر افتتاح شدنخستین دفتر پست چای کشور با حضور دکتر عباسی نماینده عالی دولت در گیلان در شهر واجارگاه رودسر افتتاح شد

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی عصر امروز( جمعه) در مراسم شکرانه برداشت برگ سبز چای در شهر واجارگاه از توابع شهرستان رودسر که با حضور آحاد مختلف مردم، چایکاران، باغداران و مدیران برخی از کارخانجات چای و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، حضور یافت.

استاندار گیلان در این مراسم با بیان اینکه حضور در بین مردم برای بنده یک افتخار است، اظهار کرد: بنده خود را جزئی از همین مردم می‌دانم و همواره با حضور در بین مردم در تلاشم تا به عنوان خدمتگزار شما به حل مشکلات نقاط مختلف گیلان بپردازم.

دکتر اسدالله عباسی با اشاره به نقش شهر واجارگاه در تولید انواع محصولات کشاورزی و به ویژه چای گفت:واجارگاه نقش بسیار ارزنده ای در تولید چای، پرورش نخبگان و فعالیت در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارد که نشان دهنده اهمیت این منطقه از گیلان است.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری شکرانه برداشت چای بعد از چندین سال در کشور، بیان کرد: تولید چای سختی‌های خاص به خود را دارد ولی باید شکرگزار پروردگار بابت نعمت‌های داده شده به این استان از جمله چای باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم توجه به برندسازی محصولات کشاورزی و عرضه آن در بازارهای هدف بیان کرد: اکنون برندهای مختلف در حال توزیع چای واجارگاه در سطح کشور هستند که می‌تواند به خوبی چای این منطقه را به همگان معرفی کند.

دکتر عباسی از نقش افتتاح دفتر پست چای در واجارگاه را بسیار مهم برشمرد و افزود: امروز به شکرانه برداشت جای دفتر پستی چای واجارگاه افتتاح شد که نقش مهمی در رشد اقتصادی این منطقه دارد زیرا ۱۶ هزار کاربر در پست مشغول به فعالیت هستند که قادرند چای واجارگاه را خریداری و مصرف کنند.

وی با بیان اینکه توجه به بازرگانی محصولات کشاورزی از جمله چای منجر به ایجاد اشتغال پایدار در بین اهالی منطقه و بومیان می‌شود، گفت: یکی از مشکلات ما در چند وقت اخیر بازرگانی چای بوده است ولی در سال جاری تلاش کردیم با افزایش ۶۰ درصدی قیمت چای به توسعه و رونق تولید این محصول کمک کنیم.

استاندار گیلان ادامه داد: دولت سیزدهم حامی چای و چایکاران بوده و بنده هم به عنوان خدمتگذار مردم از هیچ تلاشی برای توسعه و تحقق شعار سال یعنی رشد تولید در عرصه کشاورزی دریغ نخواهم کرد.

دکتر عباسی با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد زنجیره ارزش افزوده در محصولات کشاورزی تولید شده در گیلان، تصریح کرد: امسال سال افزایش تولید است و بنده موظف هستم از تولیدات استان و تولیدکنندگان حمایت کنم تا زنجیره ارزش ایجاد شود زیرا در این صورت به موفقیت خواهیم رسید.

وی با اشاره به ایجاد ۱۰ زنجیره ارزش افزوده برای ۱۰ محصول کشاورزی در گیلان گفت: تلاش کردیم تا زنجیره ارزش را در تمامی محصولات کشاورزی ایجاد کنیم و در نمایشگاه تهران هم ۱۰ زنجیره ارزش برای ۱۰ محصول کشاورزی استان معرفی شد ثمره آن فزایش بهره وری و کاهش هزینه تولید بوده است.

نماینده عالی دولت در گیلان از کاهش دو درصدی تورم در گیلان به نسبت میانگین کشوری خبر داد و افزود: یکی از اهداف دولت سیزدهم کاهش نرخ تورم در کشور است،از این رو در این استان هم با تلاش‌های صورت گرفته نرخ تورم ۲ درصد به نسبت میانگین کشوری کاهش پیدا کرده است.

دکتر عباسی با بیان اینکه، مردم باید تحقق شعار سال را در جامعه حس کنند، تصریح کرد: اخیرا متوجه شدیم که در برخی مناطق برخی از فروشندگان و تولید کنندگان در حال تلاش برای افزایش قیمت هستند، لذا به آنان هشدار می‌دهم دست به جیب مردم نبرند در آن صورت با انان‌به سختی برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به پخت نان با کیفیت توسط نانوایی‌ها در گیلان بیان کرد: امروز جلسه‌ای در خصوص وضعیت توزیع آرد و کیفیت نان پخت شده در گی

لان داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که کیفیت پخت نان در استان به هیچ عنوان رضایت بخش نمی‌باشد.

استاندار گیلان ادامه داد: هیچ نانوا در این استان حق تعطیلی نانوایی را نداشته و باید نان‌ را با بهترین کیفیت در اختیار مردم قرار دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار