جمعیت استان اصفهان، امسال در مقایسه با آخرین سرشماری، چهار و نیم درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۱۱۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵ 18 June 2023

سرپرست اداره کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: در ابتدای سال، جمعیت این استان حدود پنج میلیون و ۳۴۹ هزار نفر بوده است که نسبت به سرشماری سال ۱۳۹۵ بیشتر شده است.
مجتبی یکتامنش افزود: به گفته امیرحسین بانکی‌پور رئیس کمیسیون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی، دهه شصتی‌ها، فعال‌ترین گروه سنی باروری در کشور هستند و در افزایش جمعیت سهم بسزایی در کشور داشتند که آمار باروری‌ها در این رده، دو و نیم برابر بیشتر از دهه هفتادی‌ها هستند.
وی گفت: اسامی امیر علی، حسین آراد، ماهان، و امیر حسین و در بین دختران، فاطمه، زهرا، رستا، داوین و حلما به ترتیب بیشترین آمار فراوانی را در نامگذاری اسامی نوزادان در استان اصفهان به خود اختصاص داده است.
سرپرست اداره کل ثبت احوال استان اصفهان افزود:: در ۱۰ سال گذشته، دو سال سن ازدواج و طلاق هم پنج سال افزایش یافته است.
یکتا منش گفت: آمار‌های ثبت احوال استان اصفهان در پارسال نشان می‌دهد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، آمار ولادت نوزادان، هشت درصد و ازدواج ۱۰ درصد کمتر شده و آمار فوت هم با توجه به رعایت بهداشت و پیشگیری از بیماری ها، ۲۵ درصد کاهش یافته است.
وی افزود: آمار طلاق هم در مقایسه پارسال با سال ۱۴۰۰، دو درصد افزایش یافته است.
سرپرست اداره کل ثبت احوال استان اصفهان افزود: پارسال، ۳۱۰ گواهی تجرد در این استان برای جوانانی که تمایل دارند در خارج از کشور ازدواج کنند، صادر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار