مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از کاهش ۴۰ درصدی سرقت تجهیزات شبکه برق در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹ 19 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان محمد مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: در سال‌های اخیر پدیده شوم و ضداجتماعی سرقت تجهیزات شبکه‌های توزیع نیروی برق بطور روزافزون در برخی از نقاط کشور گسترش یافته بود که شبکه‌های برق کرمانشاه از این پدیده بی‌نصیب نبوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی سرقت تجهیزات برقی در سال گذشته، افزود: این آمار نشانگر همکاری و تعامل نیروی انتظامی و دستگاه قضا با شرکت توزیع نیروی برق است.

وی گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در حوزه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار، گشت تلفیقی و اتخاذ تدابیر عملی و اجرایی در شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه و گشت تلفیقی آمار سرقت تجهیزات شبکه در استان روندی نزولی به خود گرفته است.

مرادی با اشاره به اینکه عوامل ساختاری، فنی و زیر ساختی از مهم‌ترین عوامل موثر بر پیشگیری از سرقت تجهیزات شبکه برق محسوب می‌شود، افزود: بیش از ۵۰ درصد شبکه فشار ضعیف هوایی استان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی یادآوری کرد: در کنار این تدابیر لازم است رسانه‌های دیداری و شنیداری و کانال‌های پرمخاطب نیز بیش از پیش در راستای آگاه سازی مردم و تاکید بر توجه به اصول خودمراقبتی فعالیت کنند که در این رابطه از عموم شهروندان می‌خواهیم تردد افراد و خودرو‌های مشکوک در محله خود و وقوع خاموشی‌های نامتعارف را به پلیس و سامانه اتفاقات برق گزارش کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین سرقت‌ها در سطح شهر کرمانشاه بوده است، خاطرنشان کرد: عمده سرقت‌ها سیم مسی بوده است.

مرادی گفت: متأسفانه روزانه بخش قابل‌توجهی از تجهیزات شرکت توزیع نیروی برق به سرقت می‌رود که باعث خسارت فراوان به این شرکت و نارضایتی مشترکان از قطعی برق می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از وقت این شرکت صرف رفع مشکلات ناشی از سرقت تجهیزات برق می‌شود، گفت: اگر این سرقت‌ها نداشته باشیم به جرات می‌گویم هیچ خاموشی و قطعی برقی در سطح استان نخواهیم داشت.

مرادی توصیه‌هایی برای کاهش مصرف داشت که از جمله می‌توان به سرویس کولر آبی، قرار دادن کولر آبی در دور کند، قرار دادن سایه بان برای کولر، استفاده بیشتر از روشنایی طبیعی با کنار زدن پرده‌ها و استفاده از لامپ‌های کم مصرف اشاره داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از مشترکان خانگی تقاضا کرد تا با کاهش مصرف خود مانند سال گذشته تابستانی بدون خاموشی را سپری کنیم و از پاداش خوش مصرفی وزارت نیرو بهرمند شوند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار