نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی؛
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بیان داشت :در دولت سیزدهم با تدبیر استاندار اعمال ماده ۴۷ شده است که نیروی های بومی در اولویت استخدام شرکت های نفتی و گازی استان بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۸۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵ 03 June 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ علی اکبر بسطامی افزود : یکی از اقدامات خوب در استان با تدبیر استاندار و همکاری مسوولان تعریف چارچوب لازم برای اجرای ماده ۴۷ قانون اساسی مبنی بر بکارگیری نیروی بومی در پروژه‌های نفت و گاز است.

وی گفت :  بسیاری از پیمانکاران بومی استان به دلیل بنیه مالی کم قدرت رقابت با پیمانکاران کشور را ندارند که یکی از ایرادات اساسی در این سامانه است که بایستی از پیمانکاران بومی در پروژه‌های نفت و گاز استان استفاده شود.

بسطامی ادامه داد : مشکل ما در حوزه اشتغال تنها مربوط به استان ایلام نیست، مشکل تعریف شغل در قانونگذاری ماست، تعریف ما از شغل در کشور مشکل دارد و خط فقر را در کشور به درستی تبیین کنیم و بر اساس آن حقوق پرداخت شود، در مورد اشتغال، شغل و خط فقر باید تعریف واحد داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد :  برخی مشاغل که در حوزه نهادهای حمایتی ایجاد می شود، منجر به مشاغل پایدار نمی شوند، بلکه اشتغال کمک معیشتی هستند که که در بسیاری از موارد درآمد آن و دریافتی افراد، با درآمد قانون قانون کار فاصله معنا داری دارد.

نماینده مردم ایلام گفت : ساماندهی نیروی کار باید مورد توجه دولت باشد و ساماندهی نیروی کار و تبدیل وضعیت ایثارگران و افراد چند شغله باید در اولویت کار مسوولان در حوزه اشتغال باشد.

 وی افزود : اگر ماده ۴۷ و بکارگیری نیروهای بومی در استان اجرایی شود قطعا مشکل اشتغال نخواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار