رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: هدف از برگزاری جشنواره ملی نخود ایجاد ارتباط بین کشاورزان و محققین و فعالین حوزه محصولات اساسی و استراتژیک است.
کد خبر: ۱۱۰۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶ 28 May 2023
رحمت الله جلیلیان
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، علی چاله چاله در جشنواره ملی نخود که ظهر امروز (یکشنبه) در سالن جلسات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد ارتباط بین کشاورزان، محققین و فعالین حوزه محصولات اساسی و استراتژیک است.

وی افزود: ٧٣٠ هزار هکتار از مجموع ٩۵٠ هزار هکتار زمین کشاورزی استان کرمانشاه، دیم است و این نشان می‌دهد استان کرمانشاه شرایط ویژه کشاورزی دیم را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: کشت دیم نوعی کشت حساس و قابل توجه است و امسال هم با وجود اینکه به لحاظ بارندگی وضعیت مناسب تری داشتیم اما تبعات خشکسالی سال‌های گذشته شرایط کشاورزی دیم را حائز اهمیت کرده است.

وی با اشاره به وجود پردیس کشاورزی و معاونت تحقیقات دیم سرارود در استان کرمانشاه گفت: این ایستگاه‌ها در کنار فعالیت تخصصی خود ابداع ادوات در حال تولید هم دارند.

چاله چاله درباره برنامه دو روزه همایش ملی نخود، عنوان کرد: به موازات این نشست در محل روستابازار شهر کرمانشاه نمایشگاهی برپا شده که به طبخ غذاها و شیرینی‌جاتی که نخود در آن استفاده می‌شود، اقدام می‌کند.

وی گفت: بعد از ظهر امروز (یکشنبه) مراسم روز ملی مزرعه در روستای مرادآباد شهرستان روانسر با برنامه‌های متنوع و حضور مهمانان برگزار می‌شود.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در برگزاری این جشنواره، شورای ملی نخود، دانشگاه رازی، فرمانداری کرمانشاه، فرمانداری روانسر و ادارات کل استان کرمانشاه پای کار بودند.

چاله چاله تاکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان‌هایی که بیشتر درگیر کشت دیم هستند، طی چهار سال گذشته نقش مهمی ایفا کرده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار