رییس جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: برداشت گندم در سطح ۳۲هزار هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۰۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷ 28 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «جبار ولی پور» افزود: از مجموع ۳۲ هزار هکتار سطح زیرکشت گندم در شهرستان گیلانغرب ۹ هزار هکتار آن مزارع آبی و ۲۳ هزار هکتار مزارع دیم است.

وی اظهار کرد: همچنین چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان نیز به کشت جو اختصاص دارد که پیش بینی می شود با توجه به بارندگی بسیار خوب امسال شاهد افزایش عملکرد تولید محصول در سطح مزارع این شهرستان باشیم.

رییس جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: طبق پیش بینی های اولیه امسال ۵۵ هزار تن گندم از مزارع دیم و آبی شهرستان برداشت خواهد شد.

ولی پور ادامه داد: عملیات برداشت غلات توسط ۷۰ دستگاه کمباین بومی و ۵۰ دستگاه کمباین مهاجر انجام می‌گیرد و طبق روال سال‌های قبل با پیگیری فرماندار صورت گرفته سه دستگاه ماشین آتش نشانی در دهستان های دیره، گورسفید و حومه مستقر شده اند تا در صورت وقوع آتش سوزی های احتمالی نسبت به مهار آن ها اقدام کنند.

وی اضافه کرد: ۶ مرکز خرید گندم در گیلانغرب کار خریداری گندم را از کشاورزان انجام می دهد و پیش بینی می شود که کار برداشت گندم از مزارع این شهرستان تا پایان تیرماه امسال ادامه داشته باشد.

رییس جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: خروج بدون مجوز گندم، کاه و کلش از شهرستان ممنوع است و تمام مبادی خروجی شهرستان کنترل خواهد شد.

شهرستان گیلانغرب ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که سالیانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار