مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: اتباع خارجی که برای کار به استان کرمانشاه ورود می‌کنند باید پروانه و روادید کار دریافت کنند.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸ 28 May 2023
 رحمت الله جلیلیان
مختار احمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، در خصوص نحوه فعالیت کارگران غیربومی در استان کرمانشاه، اظهار کرد: منع قانونی برای فعالیت کارگران غیربومی در کرمانشاه وجود ندارد.

وی افزود: اما بر اساس مصوبات کارگروه اشتغال با توجه به اینکه استان کرمانشاه دارای نرخ بیکاری بالایی است فعالیت کارگران غیربومی منوط به نبود آن تخصص در استان کرمانشاه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: بازرسان اداره کار در بازرسی‌های موردی و ادواری در صورت مشاهده حضور و فعالیت کارگران غیربومی که تخصصشان در استان کرمانشاه موجود است، تذکر لازم را به کارفرما می‌دهند.

وی درباره کار و فعالیت اتباع خارجی در استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کرمانشاه یک استان مرزی است، سکونت و کار افاغنه ممنوع است.

احمدی اضافه کرد: سایر اتباع بیگانه به منظور کار در کرمانشاه باید پروانه و روادید کار دریافت کنند، بعضا این افراد تکنسین هایی هستند که به منظور نصب ماشین‌آلات وارد کشور می‌شوند.

وی گفت: برای این افراد بلافاصله بعد از استعلام های مورد نظر روادید و پروانه کار صادر می‌شود و مکلف می‌شوند که در کنار کار به افراد ایرانی هم آموزش ارائه بدهند.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار