مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه:
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: قانون بخشودگی جرائم تامین اجتماعی با هدف حفط و ارتقای اشتغال در جامعه صادر و اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۶۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵ 24 May 2023

رحمت الله جلیلیان

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه اسکندر کاکایی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ۵٣ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در کنار تولیدکنندگان برای تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شدع گام برداشته و در همین راستا از ابتدای سال ١۴٠٢ قانون بخشودگی جرائم صادر شد، هدف از صدور این بخشنامه حفظ تولید و ارتقا سطح اشتغال است که توسط کارفرمایان و تولیدکنندگان باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: بخشنامه صادر شده در راستای ارتقای سطح اشتغال از ٣١ اردیبهشت ماه امسال تا ٣١ مرداد در دستور کار است و تولیدکنندگان می‌توانند از طریق سامانه غیرحضوری تامین اجتماعی درخواست بخشودگی جرائم (تا پایان سال ١۴٠١) را ارائه کنند.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی موظف است درخواست‌های احصا شده از طریق سامانه را بررسی و رسیدگی کند و پس از اعلام نتیجه کارفرما ١٠ روز فرصت دارد به سایت مراجعه کنند و نسبت به پرداخت یا اقساط جرائم اقدام کند.

کاکایی خاطرنشان کرد: شعب تامین اجتماعی هم تقسیط و یا دریافت یک جای جرائم را لحاط می‌کنند.

وی تشریح کرد: کارفرمایانی که می‌خواهند در این فرصت سه ماهه از بخشودگی جرائم تامین اجتماعی بهره ببرند باید نسبت به افزایش تعداد بیمه‌شدگان و یا حفظ بیمه شدگان بر مبنای آخرین لیست ارسالی سال گذشته اقدام کنند.

کاکایی عنوان کرد: بعد از اینکه درخواست تقسیط جرائم از سوی کارفرمایان ارسال شد، این کارفرمایان در تمام مدت زمان تعیین شده برای پرداخت اقساط باید ریزش بیمه شده نداشته و حق بیمه و لیست بیمه شدگان را طی این مدت به تأمین اجتماعی ارسال کنند، این قانون کارگاه‌های کوچک و متوسط را تا ١٠٠ نفر را شامل می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار