پنجمین جشنواره شهر و رسانه اهواز هم برگزار شد؛
ما در استان خوزستان شرکت نفت و صنایع فولاد را داریم اما چرا آلایندگی حق مردم است و چرا نباید حق آنها را بدهند؟ تاثیری که شما خبرنگاران دارید ما نداریم
کد خبر: ۱۱۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸ 12 October 2015

مراسم اختتامیه جشنواره شهر و رسانه خوزستان در سالن آمفی تئاتر گیت بوستان، بهانه ای شد تا بار دیگر مسئولان و خبرنگاران خوزستانی، در کنار همدیگر، بر وحدت و همدلی همه مسئولان و نخبگان و شهروندان برای توسعه خوزستان و اهواز تاکید کنند.

به گزارش تابناک خوزستان، شهردار اهواز در این نشست، سخنان اخیر دکتر علوی وزیر اطلاعات را یادآور شد و گفت: برای ما بسیار جای خوشحالی است که وزیر اطلاعات که انسان وارسته و اندیشمندی هستند بعنوان بالاترین مقام امنیتی در کشور، ابراز خوشحالی می کنند که از خوزستان صدای برادری و همدلی اقدام به گوش می رسد. سیدخلف موسوی ضمن تشکر از توجه حجه الاسلام علوی به این نکته افزود: مردم خوزستان از هر قومیتی، در سنگر دفاع از نظام و انقلاب و اسلام، دست در دست همدیگر محکم و مقاوم و با وحدت و همدلی ایستاده اند.

وحدت، همدلی و همزبانی نکته ای بود که آیت‌الله دکتر محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز هم مورد تاکید قرار داد و گفت: فارغ از سلایق قومی و سیاسی باید محوری را برای وحدت خود تعریف کنیم که همان پیشرفت استان است.

از تاکید بر وحدت و همدلی خبگان استان تا قدردانی شهردار از وزیر اطلاعات

امام جمعه موقت اهواز در سخنان خود، اصحاب رسانه، خبرنگاران و نویسندگان را از مصادیق رسالات الهی عنوان نمود و گفت: خبرنگاران قدم در مسیر اولیای دین نهاده اند ولذا باید موقعیت و جایگاه مهم خود را درک کنند چرا که خداوند موقعیت حساسی را به آن‌ها داده است.

حیدری، شجاعت را یکی از خصلت‌های لازم برای خبرنگاران عنوان کرد و ادامه داد: اگر آدم زبون و ترسو باشد لیاقت خبرنگاری را ندارد. خبرنگار باید از حق و حقیقت دفاع کند و آن را کتمان نکند. کسی که شجاعت بازگو کردن حقایق را نداشته باشد صلاحیت خبرنگار شدن را ندارد.

وی گفت: هم مدیران و مسئولان شهری مانند شهردار، فرماندار، استاندار، امام جمعه و سایر مسوولان نسبت به اصحاب رسانه مسؤولیت دارند و هم اصحاب قلم و رسانه نسبت به سرنوشت شهر و مسؤولان شهری و استانی مسؤول‌اند.

امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد: اهالی رسانه باید واقعیت‌ها را به گوش مسؤولان برسانند نه این که مشکل بزرگی را کوچک و مشکل کوچکی را بزرگ کنند بلکه واقعیت ها را بگویند. وی بر ضرورت انعکاس فعالیت‌ها، اقدامات و برنامه‌های مسوولان شهری تاکید کرد و افزود:  با انعکاس فعالیت‌ها و خدمات، مردم به زندگی امیدواری بیشتری پیدا می کنند. مردم در سایه امید زنده‌اند و ناامیدی بزرگترین مرگ است. از این رو انعکاس مشکلات و خدمات هم امیدواری ایجاد می‌کند و هم مسوولان را تشویق می‌شوند.

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر اینکه بدبینانه نگاه کردن مشکلی را حل نمی‌کند گفت: مساله مهمی که اهالی رسانه باید به آن توجه کنند ترویج اخلاق صحیح شهروندی است. زندگی در شهر لوازم و الزاماتی دارد که بعضی از شهروندان آن‌ها را نمی‌دانند و این مسئله مشکلاتی را برای جامعه ایجاد می‌کند اما پرداختن به این موضوعات در پیشرفت رسانه و رسالت‌های رسانه‌ای موثر خواهد بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هم شهر ما و هم استان ما از مشکلاتی  مانند مسایل عمرانی، اجتماعی، بیکاری، طلاق، آلودگی هوا و مشکلات محیط زیستی، رودخانه کارون و... رنج می‌برد. این مسایل جدی هستند و تا زمانی که نخبگان استان دست در دست هم ندهند مشکلی حل نمی‌شود.

 
آیت الله حیدری تاکید کرد: همه باید فارغ از سلایق قومی و سیاسی، محوری را برای وحدت خود تعریف کنیم که این محور، همان پیشرفت استان است و باید بدانیم قطعا امیدی به حل مشکلات نیست مگر با وحدت همدلی و همزمانی همه نخبگان استان خوزستان.
 

رسانه ها زمینه ساز تحقق شهر فرهنگی هستند

در ادامه این مراسم، سید خلف موسوی شهردار کلانشهر اهواز در سخنانی با تاکید بر توجه به مقوله های فرهنگی و اجتماعی در کلانشهرها گفت: رسانه ها زمینه ساز تحقق شهر فرهنگی و آرمانی هستند.

وی گفت: من همیشه از کار خبرنگاران راضی هستم و گله‌ای نمی‌کنم اگرچه من از معدود مدیرانی هستم که در رسانه‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفت و هم هجمه‌های سنگینی به من شد و هم در عین حال من را تشویق‌های سنگین کردند.

موسوی با اشاره به این که پیام پنجمین جشنواره شهر و رسانه اهواز حمایت شهرداری از اهالی رسانه‌‌ها است افزود: تا جایی که بتوانیم از رسانه‌ها حمایت می‌کنیم چون جریان فکری و رسانه‌ای است که باعث تنویر افکار عمومی می‌شود.

شهردار اهواز گفت: ما از نقد سازنده استقبال می کنیم و خود من هیچ وقت از کار خودم راضی نیستم و معتقدم زمانی پسرفت خواهم کرد که از کار خودم راضی باشم.

از تاکید بر وحدت و همدلی نخبگان استان تا قدردانی شهردار از وزیر اطلاعات
وی گفت: از همه اصحاب رسانه و نخبگان  انتظار دارم برای عمران اهواز متحد شوید و از تصمیماتی که در رفاه مردم و بهبود کیفیت زندگی آنان موثر باشند حمایت کنید. فرقی نمی‌کند چه کسی این تصمیمات را گرفته باشد. از تصمیمی که به نفع شهر و استان اتخاذ شده حمایت کنید و روی چالش‌های استان متحد و همصدا شوید.

شهردار اهواز ادامه داد: مهمترین چالش ما درآمدها است. بنابراین باید فضایی فراهم کنیم تا همه دستگاهها و صنایع و شهروندان حقوق شهرداری را بدهند. اهواز ظرفیت بالایی دارد. پس فضایی فراهم کنیم تا همه به شهرداری به عنوان یک صندوق کمک نکنند. در عین حال، از شهرداری بخواهید که گزارش دهد که درآمدهایش را کجا خرج کرده  ‌و اگر گزارش شفاف ندادیم ما را نقد کنید.

وی بر ضرورت ادا شدن حق مردم خوزستان و اهواز بویژه در زمینه محیط زیست و عوارض آلایندگی تاکید وعنوان کرد: ما در استان خوزستان شرکت نفت و صنایع فولاد را داریم اما چرا آلایندگی حق مردم است و چرا نباید حق آنها را بدهند؟ تاثیری که شما خبرنگاران دارید ما نداریم.

شهردار اهواز شورا و شهرداری اهواز را نمادی از وحدت و همدلی اقدام دانست و خاطرنشان کرد: حرکت ما در شهرداری رو به جلو و در شورای شهر و شهرداری اهواز وحدتی حاکم است. در حالی که همیشه ـ چه در شهرداری و چه در شورای شهر ـ چالش بوده است اما اکنون در شهرداری بحث‌های قومی نداریم.


برگزیدگان جشنواره

در این مراسم از پدر و برادر زنده‌یاد، علی هویسی، عکاس جوان خوزستانی، تقدیر شد.

بر اساس رای هیئت داوران؛

در بخش گزارش این دوره فاطمه کریم‌زاده از خبرگزاری ایرنا مقام سوم، نادره وایلی‌زاده از روزنامه همشهری مقام دوم و سهیلا باوری از خبرگزاری مهر موفق به کسب مقام اول شد.

در بخش خبر هیچ یک از آثار موفق به دریافت مقام‌های اول و دوم نشدند اما فاطمه کریم‌زاده از خبرگزاری ایرنا مقام سوم این بخش را کسب نمود.

در بخش مصاحبه مقام سوم به ایناس عبدالخانی از روزنامه همشهری رسید. رتبه دوم به علی میلاسی از هفته‌نامه ندای جنوب و رتبه اول این بخش به قاسم منصوری آل‌کثیر از خبرگزاری مهر اهدا شد.

از تاکید بر وحدت و همدلی خبگان استان تا قدردانی شهردار از وزیر اطلاعات

در بخش مقاله مقام سوم را مریم باقری از روزنامه همشهری، مقام دوم را نوید قائدی از پایگاه خبری شوشان و مقام اول را شاهین بیرگانی از هفته‌نامه ندای جنوب کسب کرد.

در بخش سرمقاله و یادداشت محمد گلچین‌زاده از همشهری مقام سوم، محسن حلالی از روزنامه فرهنگ جنوب مقام دوم و شهاب زمانی از روزنامه وحدت مقام اول را دریافت کرد.

 در بخش تیتر مقام سوم به محمد گلچین‌زاده از روزنامه همشهری، مقام دوم به عفت فتحی از هفته‌نامه ندای جنوب رسید و مقام اول این بخش را به جلیل جعفری ‌یزدی از خبرگزاری ایسنای خوزستان داده شد.

در بخش عکس مقام سوم به میلاد اسماعیلی از خبرگزاری ایسنای خوزستان رسید. همچنین مقام دوم را مصطفی غلام‌نژاد از خبرگزاری تسنیم دریافت کرد. شهریار هرمزی هم از روزنامه نور خوزستان مقام اول را دریافت کرد.

 در بخش طراحی و گرافیک هیچ یک از آثار موفق به کسب مقام سوم نشدند ولی مقام دوم را هدی سلامات از روزنامه وحدت کسب کرد و مقام اول این بخش به زهرا کوراوند از روزنامه شرتو رسید.

هیات داوران این جشنواره متشکل از امین نظری، عبدالقادر سواری، زینب شریفی، فرزاد موسوی، سیدمدیار شجاعی‌فر، میلاد معصومی، امید حلالی و محسن مرادی بود.

از تاکید بر وحدت و همدلی خبگان استان تا قدردانی شهردار از وزیر اطلاعات

از تاکید بر وحدت و همدلی نخبگان استان تا قدردانی شهردار از وزیر اطلاعات

از تاکید بر وحدت و همدلی نخبگان استان تا قدردانی شهردار از وزیر اطلاعات

از تاکید بر وحدت و همدلی نخبگان استان تا قدردانی شهردار از وزیر اطلاعات

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار