مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه:
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه گفت:٣٠٠ هزار نفر از شاغلین فصلی تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر قرار دارند.
کد خبر: ۱۱۰۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵ 10 May 2023

 رحمت الله جلیلیان

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بیت الله برقراری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: جامعه هدف صندوق، کشاورزان در شهر و روستا که تعداد بسیار بالایی را به خود اختصاص می دهند و عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر می باشد.

وی با بیان اینکه 1 هزار و 4 شهر زیر 20 هزار نفر در کشور داریم، افزود: به این ترتیب جامعه هدف ما حدود 30 میلیون نفر است و می توانیم مشاغل فصلی را هم پیگیری کنیم.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان با بیان اینکه سن ثبت نام در صندوق از 18 سالگی و بر اساس سن قانون کار است، تصریح کرد: این سن از 18 سالگی آغاز و تا 50 سالگی  ادامه دارد.

وی گفت: جمعیت هدف ما حدود 30 میلیون نفر و خالص آن حدود 9 الی 10 میلیون نفر هستند، 2 میلیون و 600 هزار نفر بیمه شده فعال و غیر فعال داشته و هدفگذاری ما جذب جامعه هدف است که برای آن عددی نمی توان تعیین کرد و اختیاری می باشد.

وی در ادامه برای جذب حداکثری در صندوق خاطر نشان کرد: به میزانی که قدرت تبیین ما افزایش داشته، از رسانه خوب استفاده کنیم و حضور در استان و شهرستان داشته و از روش های نوین بهره بگیریم، همچنین استانداران، فرمانداران و بخشداران به ما کمک کنند، اگر چه جذب ما آهنگ رشد بسیار بالایی دارد.

وی از جذب حدود 530 هزار نفری طی سال گذشته که معادل دولت های قبل است خبر داد و گفت: هنگام حضور من، ضریب پوشش سالانه یک درصد هم نبود
با این آهنگ در سال های آینده به تعمیم و پوشش حداکثری دست می یابیم.

برقراری در خصوص سن بازنشستگی صندوق تشریح کرد: فردی که از 18 تا 50 سال ثبت نام می کند تا سن 60 سالگی هم حق بیمه نسبتا بالایی پرداخت می کند.

این مقام مسئول از برنامه ریزی جهت بیمه تکمیلی بیمه شدگان صندوق هم سخن گفت و یادآور شد: این امر هم اختیاری است و متقاضیان باید درخواست دریافت بیمه تکمیلی بدهند.

وی در ادامه در خصوص مبلغ انتقال این بیمه به سایر بیمه ها، یادآور شد: بیمه شدگان این صندوق که حق بیمه کمتری پرداخت می کنند و قصد انتقال آن را به بیمه هایی با حقوق و مزایای بالا دارند باید جا به التفاوت آن را پرداخت کنند و این بخشی از قانون انتقال است، گرچه اطلاع رسانی خوبی در این راستا صورت نگرفته اما صندوق باید به سمتی حرکت کند که ناترازی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه 2 میلیون و 600 هزار نفر بیمه شده فعال و غیر فعال داریم، درباره بیمه تکمیلی عشایر هم توضیحاتی ارائه داد و گفت: بحث درمان حساس و مهم است به همین منظور ابتدا برای بیمه تکمیلی ٣ استان را به شکل آزمایشی قرار دادیم.

وی گفت: افزایش جذب داریم از هر 10 نفر جذب یک نفر بازنشسته می شود و در استان از هر27 نفر جذب یک نفر بازنشسته می شود.

برقراری با اشاره به سطوح درآمدی این بیمه که حدود 7 سطح است، تصریح کرد: 400 فقره تسهیلات هم به مستمری بگیران در استان پرداخت می شود.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان عشایر یادآور شد: شاغلین فصلی یک تعاونی دارند که با 300 هزار نفر تفاهم نامه منعقد شده و اعلام کردیم این شاغلین را بیمه می کنیم همچنین در حال بررسی و رفع موانع این حوزه هستیم.

این مقام مسئول به پرداخت وام های قرض الحسنه در این راستا هم اشاره کرد و یادآور شد: تمام تلاش ما این است ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت تری به بیمه شدگان خود داشته باشیم. 

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار