مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا یکم فروردین ۱۴۰۲، افزون بر یک میلیون و ۷۹۶ هزار دستگاه خودرو به این استان وارد شد که در مقایسه با میانگین روزانه ورود خودرو در مدت مشابه پارسال، بیش از ۲۴ درصد افزایش داشته‌است.
کد خبر: ۱۰۹۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲ 23 March 2023

به گزارش تابناک قم، حسین زنجیرانی فراهانی روز چهارشنبه در گفت‌وگویی افزود: بیشترین میزان تردد ثبت شده، توسط سامانه های تردد شمار مرکز مدیریت راه‌های استان قم، مربوط به آزادراه تهران - قم، با ۴۹۲ هزار و ۹۰۶ دستگاه خودرو، طی بازه زمانی اعلام شده‌است.

وی کمترین میزان تردد ثبت شده طی همین مدت را متعلق به محور دستجرد - سلفچگان دانست و بیان داشت: افزون بر ۱۹ هزار و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو طی بازه زمانی یاد شده از این محور تردد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم یادآور شد: طی اجرای طرح نوروز ۱۴۰۲، بیش‌از ۱۳۰ نفر عوامل اجرایی اداره کل متبوع نسبت به تامین ایمنی راه‌ها، تسهیل سفرها، اجرای برنامه پویش همراهان سفر ایمن و دیگر موارد به انجام وظیفه می پردازند.

زنجیرانی فراهانی در بخش دیگری از سخنان خود به نظارت مستمر و شبانه روزی همکاران حوزه معاونت حمل و نقل این اداره کل پرداخت و گفت: بازرسی های محسوس و نامحسوس از مراکز ارائه خدمات سفر و هماهنگی جهت تامین ناوگان عمومی جابجایی مسافران نوروزی از جمله فعالیت‌های همکاران این بخش طی این ایام است.

وی در پایان ضمن یادآوری اینکه طی ایام نوروزی ( ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲) طرح پویش همراهان سفر ایمن در دو ایستگاه، مجتمع خدماتی زیتون و دنیز واقع در آزادراه قم- تهران و بزرگراه سلفچگان- قم اجرا می‌شود، عنوان کرد: از رانندگان درخواست می‌شود نسبت به توقف و استراحت به میزان ۱۵ دقیقه پس از هر دو ساعت رانندگی اقدام نمایند.

در حوزه راهداری استان قم یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار