نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: بانک مرکزی، دولت و معاون اول باید مسئله ارز را مدیریت کنند.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸ 03 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نمازجمعه اراک، افزود: دلار و ارز برای اقدامات ضروری، خرید دارو و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است و نباید ارز کشور صرف قاچاق و سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی شود.
وی یادآورشد: دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه رسیدگی به مسئله مسمومیت دانش‌آموزان قم و برخی استان‌های کشور با دقت عمل کنند.
وی افزود: دستگاه‌های قضایی، اطلاعاتی و امنیتی در زمینه رسیدگی به پرونده مسمومیت دانش‌آموزان تا آخر با دقت و جدیت دنبال کنند و پس از اطمینان ۱۰۰ درصدی، گزارشات لازم را به مردم ارایه دهند.
امام جمعه اراک ادامه داد: نیاز است این دستگاه‌ها با شفاف‌سازی و ارایه گزارشات لازم به مردم، خانواده‌ها را از نگرانی خارج کنند.
آیت الله دری نجف آبادی با تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، گفت: جوانان سرمایه‌های بزرگ انقلاب و اسلام است و باید این ظرفیت بزرگ در راه پیشرفت و توسعه کشور هدایت شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تبریک ولادت حضرت ولیعصر(عج)، روز سربازان گمنام امام زمان(عج) و روز مستضعفان، گفت: وزارت اطلاعات به دلیل رصد و برخورد با اقدامات جاسوسی، دستگاه‌های نفوذی و فتنه وظیفه سنگین و مهمی برعهده دارد.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور باید با آمادگی ۱۰۰ درصدی و استفاده از افراد باهوش و برخورد با شبکه‌های نفوذی، دزدی و سرقت را پیش‌بینی و پیشگیری کنند و اجازه ندهند عده‌ای مزدور صحنه را بر علیه مردم آماده ببینند.
وی با یادآوری سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و روز نیکوکاری ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره)، نیکوکاران و خیرخواهان باید توانمندسازی و تحصیل فقرا و ایتام را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: کمیته امام خمینی(ره) استان باید با ایجاد اشتغال مولد و مانا، انگیزه کار، تلاش و فعالیت را در جامعه گسترش دهد.
آیت الله دری نجف آبادی با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، گفت: استان مرکزی از ظرفیت مناسبی برای کاشت و توسعه جنگل و جنگل‌کاری برخوردار است و باید با کاشت نهال، زمینه احیا و حفاظت از منابع طبیعی در جامعه فراهم شود.
وی ادامه داد: جنگل‌کاری و کاشت نهال در استان مرکزی کلید مقابله با گرد و غبار و تلطیف هوا است و کاشت درخت و حفاظت از منابع طبیعی باید در استان نهادینه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار