سرپرست نیروگاه رامین اهواز از تولید بیش از ۷ میلیون مگاوات ساعت برق در این نیروگاه طی ۱۱ ماه خبر داد و گفت: امیدواریم با انجام تعمیرات اساسی، میان دوره‌ای و رفع چالش‌های فنی واحدها بتوانیم با آمادگی کامل به استقبال تابستان برویم.
کد خبر: ۱۰۹۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹ 25 February 2023

محسن حافظی بیرگانی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص تولید برق در نیروگاه رامین اهواز اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه بیش از ۷ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۲۰۶ مگاوات ساعت انرژی برق در نیروگاه رامین اهواز تولید شده است.

وی افزود: فرسودگی تجهیزات، محدودیت‌ها و گرمای سوزان و بی سابقه امسال در خوزستان مانع تولید برق در این نیروگاه نشد و چرخه تولید این انرژی در نیروگاه با فعالیت جهادگونه بدون وقفه ادامه داشته است.

سرپرست نیروگاه رامین اهواز گفت: کاهش نیاز مردم به انرژی الکتریکی در فصل زمستان فرصتی مناسب برای اجرای پروژه‌های تعمیراتی و بازسازی واحدهای نیروگاه به منظور آمادگی برای تابستان سال آینده بود.

حافظی بیرگانی ادامه داد: در این زمینه در حال حاضر واحد شماره ۵ این نیروگاه در مراحل پایانی تعمیرات اساسی است و به زودی شاهد اتصال این واحد به شبکه سراسری برق کشور خواهیم بود.

وی افزود: امیدواریم با انجام تعمیرات اساسی، میان دوره‌ای و رفع چالش‌های فنی واحدها بتوانیم با آمادگی کامل به استقبال تابستان برویم و انرژی مورد نیاز مردم، صنایع و سایر مصرف کنندگان را فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و پایداری شبکه برق کشور ایفا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار