تابناک هرمزگان- مشاور امور پزشکی هرمزگان گفت: ۷۰ هزار هرمزگانی در یکسال از فعالیت شاخه سلامت قرارگاه مردم، خدمت رایگان دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۹۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰ 19 February 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// محمدرضا مهری با بیان اینکه از ایام الله دهه فجر ۱۴۰۰ با ابتکار استاندار هرمزگان قرارگاه مردم در این استان در هفت شاخه مختلف از جمله رفع مشکلات معیشتی، اجرای طرح ها و خدمات پزشکی راه اندازی شده است اظهار کرد: شاخه پزشکی تا کنون در قالب ۲۳ اردو در نقاط مختلف استان در قالب خدمات تخصصی پزشکی به ساکنان آن با اولویت عدالت در دریافت خدمات، ارائه شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت حدود ۷۰ هزار نفر از خدمات پزشکی شاخه سلامت قرارگاه مردم بهره مند شده اند که بیش از ۵۰ درصد این خدمات در حوزه دندانپزشکی به متقاضیان به صورت کاملا رایگان ارائه شده است.

مهری با بیان اینکه به صورت میانگین هر خدمت حدود ۶۵۰ هزار ریال و سرجمع ۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای دولت تمام شده است افزود: مردم در صورت دریافت خدمات پزشکی با هزینه آزاد حداقل باید ۱۵ تا ۲۰ برابر این میزان را پرداخت می کردند که با طرح ابتکاری قرارگاه مردم این میزان بازگشت هزینه به جیب خود را شاهد بودند.

وی اضافه کرد: بدون شک حضور پزشکان در این اردوهای جهادی نقطه قوت موفقیت قرارگاه مردم در استان هرمزگان است که از اقصی نقاط کشور پهناور ایران اسلامی بدون هیچ گونه چشم داشتی و به صورت ایثارگران در نقاط کمتر توسعه یافته این استان برای ارائه خدمت حاضر می شوند.

مشاور امور پزشکی استاندار هرمزگان یادآور شد: قرارگاه مردم در کنار تحقق وعده های دولت مردمی، تجمیع خدمات اردوهای جهادی با استفاده از امکانات دولتی را هدف قرار داده است و در این راستا امکاناتی در اختیار استانداری از جمله مدیریت بحران به صورت ویژه مورد استفاده قرار گرفته است.

وی گفت: تا کنون ۲۳ گردهمایی برای خدمت رسانی (اردو) برگزار شده به میزبانی نقاط مختلف از جمله محله های کمتر توسعه یافته بندرعباس، جاسک، میناب و جزایر بوموسی، هرمز، قشم و کیش بشاگرد در قالب خدماتی همچون دندانپزشکی، چشم پزشکی، قلب و عروق، زنان زایمان، نازایی و کودک انجام شده است.

وی با بیان اینکه شاخه سلامت قرارگاه مردم قبل از استقرار خدمات خود را با مشورت دست اندرکاران حوزه سلامت آن منطقه پیش بینی می کند افزود: در جزیره کیش نیز به عنوان بیست و سومین ایستگاه این قرارگاه با مشورت شبکه بهداشت، بیمارستان تخصصی، سازمان منطقه آزاد و بخشداری نوع خدمت به سمت دندانپزشکی معطوف شد.

با همکاری بزرگترین اردوی جهادی دندانپزشکی تیم ۶۰ نفره متشکل از ۳۰ دندان پزشک و ۳۰ دستیار و کادر اجرایی، بیش از سه هزار خدمت در کیش ارائه شد.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار