سردار میرزایی گفت که در روند رسیدگی به پرونده کلاهبرداری، 50 شاکي شناسایی و مبلغ 10 هزار ميليارد ريال از آنان کلاهبرداری شد که برابر تحقيقات ميداني و اعلام بازپرس پرونده، تعداد شکات آن نیز در حال افزايش است
کد خبر: ۱۰۹۱۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸ 09 February 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 19/11/1401 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------
جعل 10هزار ميلياردی اسناد ملکي/ انهدام باند کلاهبرداري با 50 شاکی
سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باند جعل اسناد ملکي و کلاهبرداري با شيوه فروش املاک از 50 شهروند به مبلغ 10 هزار میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار"مرتضی میرزایی"در تشریح این خبر گفت: در پي شکايت شهروندی مبني بر اینکه تعدادی از افراد با تشکيل باند جعل اسناد تحت پوشش مشاور املاک از آنان کلاهبرداری کردند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات از تعدادی مالباخته دریافتند، متهمان به جعل اسناد، املاک با ارزش را در سطح شهرستان های مرکزی استان شناسايي و با تنظيم مبايعه نامه با خالي گذاشتن بخش هايي از مندرجات آن از مالک امضاء اخذ و مبالغي از ثمن معامله را نيز پرداخت و بدليل واهي از تحويل مبايعه نامه خودداري و در ادامه نسبت به جعل (الحاق) مندرجات و کلاهبرداري از مالباختگان اقدام مي کردند.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري پلیس آگاهی در مراحل رسيدگي به پرونده با دستور قضائی پروانه فعاليت مشاور املاک آنان نيز بدليل تخلفات باطل شد.
وی ادامه داد: با توجه به افزايش تعداد شکات و بيم متواري شدن متهمان،درخواست جلب و دستگيري متهمان اخذ و طي يک عمليات سريع و غافلگيرانه، 8 متهم پرونده دستگير و با قرار مناسب روانه زندان شدند.
سردار میرزایی در پایان اظهار کرد: در روند رسیدگی به پرونده کلاهبرداری، 50 شاکي شناسایی و مبلغ 10 هزار ميليارد ريال از آنان کلاهبرداری شد که برابر تحقيقات ميداني و اعلام بازپرس پرونده، تعداد شکات آن نیز در حال افزايش است.
------------------------------
کولرهای قاچاق روشن نشد
سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامي شهرستان آمل، از کشف محموله 6 میلیارد ریالی کولر قاچاق در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی داداش تبار"، در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی با اجرای طرح کنترلی در محور مواصلاتی به یک کامیونت حامل لوازم خانگی مظنون و آن را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از خودروی مذکور 20 دستگاه کولر فاقد مجوز قانونی کشف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان آمل با بیان این که،کارشناسان ارزش کولرهای کشف شده را بالغ بر 6 میلیارد ریال اعلام کردند، گفت:در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده ،به مرجع قضائی معرفی شد.
وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک مراتب را برای بررسی و پیگیری از طریق تلفن 110 به مرکز فوریت های پلیسی اطلاع دهند.#
------------------------------
دستگیری 4 سارق حرفه ای سیم برق در تنکابن
سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 4 سارق سیم برق با 24 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با همکاری ماموران کلانتری 11 موفق به شناسایی 4 سارق حرفه ای شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی، متهمان حین سرقت دستگیر و از آنان مقادیر زیادی سیم و کابل برق سرقتی کشف شد.
وی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 24 فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع برق اعتراف کردند.
سرهنگ دیلمی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسی110 اطلاع دهند .
------------------------------
دستگیری سارقان مغازه در محمودآباد
سرهنگ محمود حسین زاده فرمانده انتظامی محمودآباد از دستگیری2 سارق حرفه ای اماکن خصوصی و مغازه با 9 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود حسین زاده" در تشریح این خبر، گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت مغازه و اماکن خصوصی شهروندان در شهرستان محمودآباد موضوع در دستورکار ماموران پليس آگاهی قرارگرفت.
وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پس از تجزيه و تحليل سرقت ها و بررسي صحنه جرم، موفق به شناسايي 2 سارق حرفه اي و سابقه دار شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد ضمن اشاره به هماهنگي قضائي افزود: ماموران پلیس آگاهی، 2متهم را در مخفیگاهشان دستگير و به 9 فقره سرقت مغازه و اماکن خصوصی اعتراف کردند.
سرهنگ حسین زاده با بيان اينکه متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، خاطرنشان کرد: از بازکردن در منزل برروی اشخاص مشکوک که تحت عنوان میهمان سایر واحدهای مجتمع، تعمیرکار، تاسیسانی و.. مراجعه می نمایند؛ قبل از شناسایی و اطمینان خودداری نمایید.
------------------------------
سهم 75 درصدی پلیس پیشگیری در دستگیری سارقان
سرهنگ سید محسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از سهم 75 درصدی پلیس پیشگیری در دستگیری سارقان خبر داد .
سرهنگ"سید محسن جعفری " در گفت‌ وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در10ماه گذشته با تلاش‌ها و فعاليت‌هاي ماموران انتظامی کلانتری و پاسگاه ها و اجراي طرح‌هاي مختلف پليسي، شاهد افزایش قدرت و توانمندی پلیس پیشگیری در مهار و کنترل جرائم هستیم .
 رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران با اشاره به سهم 75درصدی پلیس پیشگیری در دستگیری سارقان خاطر نشان کرد: در حوزه کشف سرقت نیز 68 سرقت های کشف شده مربوط به پلیس پیشگیری بوده که نشان دهنده نقش محوری کلانتری و پاسگاه ها در برقراری نظم و امنیت، تامین آسایش فردی و عمومی در جامعه است .
سرهنگ جعفری در پایان با اشاره به عملکرد موفق پلیس پیشگیری در اقدامات پیشگیرانه، مقابله و کشف تصریح کرد: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه های مربوطه، وقوع سرقت دراین مدت تا حد قابل قبولی کنترل و نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نداشته است.
------------------------------
کشف 5 تن کود شیمیایی تقلبی در آمل
سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامي شهرستان آمل از کشف 5 تن کود شیمیایی تقلبی در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی داداش تبار" در تشریح این خبر، اظهار داشت: در راستای مبارزه با مفاسد و جرايم اقتصادي به ويژه در حوزه قاچاق کالا اجرای طرح تشدید مبارزه با پدیده شوم قاچاق به طور ويژه در دستور کار پليس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک شرکتی توزیع کننده سموم و کودهای شیمایی اقدام به فروش کودهای تقلبی می کند ، اکیپی متشکل از پلیس آگاهی شهرستان و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی به آدرس شرکت مذکور عزیمت کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان آمل با بیان این که در بازرسی از انبار این شرکت 104کیسه به میزان 5200 کیلوگرم کودهای تقلبی کشف شد ، افزود: با هماهنگی قضائی اموال مکشوفه به انبار جهاد کشاورزی منتقل شد .
سرهنگ داداش تبار در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را برای بررسی و پیگیری از طریق تلفن 110 به مرکز فوریت های پلیسی اطلاع دهند.
------------------------------
کشف 8 فقره سرقت منزل با دستگیری 3 سارق "عباس آباد "
سرهنگ مصطفی بابایی فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از دستگیری 3سارق منزل با 8 فقره سرقت خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مصطفی بابایی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در شهرستان عباس آباد ، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی موفق به شناسایی 3 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد، تصریح کرد: ماموران با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی متهمان را حین سرقت دستگیر و از آنان مقادیر زیادی لوازم سرقتی کشف کردند.
وی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به 8 فقره سرقت منزل اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
------------------------------
کشف 3 کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان بابل
سرهنگ محمدزمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف بیش از 3 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک خبر داد.
سرهنگ "محمدزمان شالیکار" در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر، گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر فعالیت تعدادی از توزیع کنندگان مواد مخدر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با موادمخدر این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از کار اطلاعاتی، تعقیب و مراقبت ، موفق به شناسائی توزیع کنندگان مواد مخدر در این شهرستان شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل افزود: با هماهنگی قضائی، متهمان دستگیر شدند و در بازجویی فنی و پلیسی به بزه انتسابی خود اعتراف کردند که در همین رابطه پرونده مقدماتی تشکیل و متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
این مقام انتظامی در پایان خطاب به شهروندان، گفت: امنیت و سلامت شهروندان از اولویت های ماموریت های پلیسی و دستگاه قضایی بوده و پلیس به عده ای سودجو اجازه نخواهد داد تا امنیت و سلامت شهروندان که ثمره خون هزاران شهید مدافع امنیت است ، خدشه دار کنند.
------------------------------
کشف 21 تن چوب قاچاق طاق در شهرستان "جویبار "
سرهنگ غلامرضا جعفری فرمانده انتظامي شهرستان جویبار از کشف 21 تن چوب قاچاق طاق از دو کارگاه تولید ذغال در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "غلامرضا جعفری" در تشریح اين خبر،گفت: در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از تخریب منابع ملی و طبیعی، ماموران پلیس پاوا و آگاهی این شهرستان در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت دو قاچاقچی محصولات جنگلی ، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی قضائی در بازرسی از دو کارگاه تولید ذغال ، 21 تن چوب قاچاق از نوع طاق کشف کردند .
فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، خاطرنشان کرد: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی تحویل و متهمان نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ جعفری در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.
------------------------------
5 کیلو تریاک از یک منزل روستایی در شهرستان" نوشهر "کشف شد
سرهنگ اکبر درویشی فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از کشف 5 کیلو تریاک با دستگیری 3 قاچاقچی مواد مخدر در یکی از روستاهای حومه این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "اکبر درویشی" با اعلام این خبر، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر خرید و فروش موادمخدر از سوی افرادی در یکی از روستاهای حومه شهرستان نوشهر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این فرماندهی قرار گرفت .
وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، پس از شناسایی متهمان به موادمخدر با هماهنگی قضایی در عملیاتی ضربتی 3 متهم این پرونده را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر ، افزود: در بازرسی از محل فعالیت این افراد در یک منزل روستایی 5 کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در این منزل جاسازی شده بود ،کشف شد.
سرهنگ درویشی از تشکیل پرونده برای متهمان و تحویل آنان به مرجع قضائی خبر داد و افزود: متهمان پس از سیر مراحل قانونی با قرار مناسب روانه زندان شدند.
------------------------------
کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در سوادکوه
سرهنگ عبدالله اکبری فرمانده انتظامی شهرستان "سوادکوه" از کشف 3 تن چوب آلات جنگلي قاچاق خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله اکبری" با اعلام اين خبر بیان داشت: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو وانت نیسان مشکوک شدند و در اقدامی غافلگیرانه این خودرو را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از خودرو فوق 3 تن انواع چوب آلات جنگلی قاچاق از نوع بید را کشف کردند و با هماهنگی قضائی خودرو به پارکینگ منتقل شد.
سرهنگ اکبری اظهار داشت: محموله قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه تحویل شدو متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
------------------------------
کشف 26 فقره سرقت از 4 سارق در" تنکابن "
سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 4 سارق اماکن خصوصی با 26 فقره سرقت خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی" در تشریح این خبر،گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، 4 سارق سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی این افراد را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی تنکابن، خاطر نشان کرد: متهمان در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به 26 فقره سرقت اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ دیلمی به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند. 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار