کد خبر: ۱۱۶۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵ 03 May 2024

جمعیت کم روز تودیع استاندار سابق مازندران پیام های زیادی برای دولت سیزدهم داشت، عدم حضور گروه های مختلفِ مردمی حامیِ دولت و جریان انقلاب نشان داد حسینی پور استاندار سابق مازندران نسبت به این جریان در استان بی تفاوت و بی توجه بوده است، نکته ای که از نگاه دولت دور نماند و من به این باور دارم که دولت سیزدهم راهی جز تعویض استاندار در مازندران برایش نماند چون ریزش قابل توجهی را در میان حلقه های طرفدار خود در مازندران مشاهده کرد، مصداق این‌ ادعا هم جمعیتِ کمِ مراسم تودیع استاندار سابق مازندران است.

لذا دولت تصمیم بر این گرفت که مدیری در سطح وزیر را برای مازندران انتخاب کند، به هر حال نوری در حلقه اولیه و از مدیران ارشد دولت سیزدهم بوده است.

اخیرا شنیده ام که نوری با سید محمود نبویان رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی در مازندران دیدار چند ساعته داشته است، نبویان که اخیرا در انتخابات مجلس در تهران رای اول را کسب کرده و احتمال انتخاب وی به عنوان رئیس مجلس بسیار زیاد است.

اما نکته قابل توجه دیدار نوری با نبویان - که خود منتقد بی تفاوتی استاندار قبلی مازندران نسبت به جریان طرفدار دولت بوده - موید ماموریت ویژه نوری در جبران رویه گذشته در جلب نظر و ایجاد وفاق حداکثری بین حلقه ها و گروه های طرفدار دولت است.

اینکه نوری در هفته اول صدارتش در مازندران به سراغ گروه های مردمیِ دلسرد شده از دولت می‌رود، نشان از تجربه و درک درست مدیریتی وی در توجه به حلقه های مهمِ حمایت مردمی دولت در مازندران است.

مازندران یکی از استان هایی است که در انتخابات دو دوره قبل ریاست جمهوری مشارکت بالایی داشته و مردم مازندران‌ در هر دوره رای بالایی به رئیسی داده اند به گونه ای که فقط در شرق و مرکز مازندران رای قالب دو دوره ریاست جمهوری، به سید ابراهیم رئیسی بوده است.

تمام این‌ موارد نشان‌ می‌دهد که دولت، نوری را به عنوان یک مدیر در تراز ملی با یک برنامه مدون و ماموریت ویژه به مازندران فرستاده تا به نارضایتی های ایجاد شده سر و سامان دهد.

من پیش بینی میکنم که در روزهای پیش رو شاهد یک گردهمایی بزرگ، مهم و تعیین کننده از حامیان مردمی دولت در مازندران با مدیریت استاندار جدید باشیم تا آن وفاق و همراهی که دولت از حامیانش در مازندران انتظار دارد، تحقق یابد.

حسین زحمتکش روزنامه نگار

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار