سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به پوشش ۵۲.۶۱ درصدی دوره‌های سوادآموزی استان تا ۱۶ بهمن گفت: ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ آخرین مهلت برای کلاس گذاری است.
کد خبر: ۱۰۹۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲ 07 February 2023

گلبهار خسروی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال جاری ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر برای پوشش به استان ابلاغ شده است، از این مقدار حجم ابلاغی، پنج هزار نفر در دوره سواد آموزی، چهارهزار نفر در دوره انتقال و سه هزار و ۸۰۰ نفر مربوط به دوره تحکیم است.

وی با اشاره به آغاز کلاس گذاری و شروع کلاس‌های سواد آموزی در استان افزود: بر اساس گزارش استخراج شده از سامانه سواد آموزی تا ۱۶ بهمن جاری، به صورت میانگین ۵۲.۶۱ درصد دوره‌های سوادآموزی تحت پوشش قرار گرفته است که عملکرد استان به تفکیک، در دوره سواد آموزی ۳۶.۵۸ درصد، انتقال ۵۵.۳۰ درصد و تحکیم ۶۵.۹۵ درصد است.

سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان فرصت نهایی کلاس‌گذاری در سال جاری را ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ اعلام کرد و گفت: از طریق استان و شهرستان فعالیت‌های سوادآموزی رصد، کنترل و مورد ارزیابی قرار می گیرد، لذا آموزش دهندگان، ناظران آموزشی و روسای سواد آموزی شهرستان ها و مناطق در راستای پیگیری برنامه های ابلاغی اهتمام لازم را داشته باشند.

وی تحقق پوشش حجم ابلاغی را مهمترین اولویت استان دانست و از مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه خواست با بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی به ویژه پتانسیل شورای پشتیبانی سوادآموزی در راستای پوشش حجم ابلاغی تلاش کنند.

خسروی یادآور شد: در پوشش حجم ابللاغی دوره سوادآموزی کامیاران با ۶۶.۲۵ درصد رتبه اول، کلاترزان با ۶۳.۳۳ درصد رتبه دوم و سقز با ۵۹.۰۵ در رتبه سوم را به خود اختصاص دادند و در دوره انتقال نیز سریش آباد با ۹۰ درصد، کامیاران با ۸۸.۴۶ درصد و قروه با ۸۵.۶۷ درصد در رده اول تا سوم قرار دارند.

وی همچنین به وضعیت پوشش حجم ابلاغی دوره تحکیم اشاره و اظهار کرد: در این دوره نیز سقز با پوشش ۱۰۰ درصدی رتبه اول، سریش با ۹۶.۶۷ درصد رتبه دوم و کامیاران با ۸۸.۸۹ درصد در رتبه سوم قرار دارند.

یک هزار و ۲۰۰ آموزش دهنده در سطح استان کردستان فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار