مدیر اجرایی منطقه آزاد قصر شیرین در گفتگو با تابناک:
مدیر اجرایی منطقه آزاد قصر شیرین از تدوین طرح جامع و تکمیل آن خبر داد و گفت: ایجاد این منطقه منجر به اشتغالزایی ٧ هزار نفری به صورت مستقیم می شود.
کد خبر: ۱۰۹۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰ 01 February 2023

نادر نادری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص تحولات ناشی از راه اندازی منطقه آزاد قصر شیرین اظهار کرد: با توجه به اینکه دو مرز پرویز خان و خسروی را در اختیار داریم که دارای نام، نشان، تاریخ و قدمت دیرینه و بین المللی هستند و هم اکنون بیش از 50 درصد از صادرات کشور عراق از همین دو مرز واقع در شهرستان قصر شیرین صورت می گیرد با استقرار منطقه آزاد قصر شیرین شاهد سرمایه گذاری بسیار بیشتر در حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات خواهیم بود. 
 
وی با بیان اینکه یقینا چشم انداز منطقه آزاد قصر شیرین اشتغال حداقل 7 هزار نفر به صورت مستقیم است، افزود: این اشتغالزایی در آینده باید اتفاق بیفتد اگر چه نیازمند به همت، حمایت و همکاری همه مردم و مسئولین است در حال حاضر هم سرمایه گذاران بسیار خوبی به ما مراجعه کردند و در صورت فراهم شدن  بستر آن سرمایه گذاری ها آغاز می شود. 
 
وی ایجاد منطقه آزاد تجاری را نیازمند دو کار اساسی دانست و گفت: این دو اقدام اساسی که عدم اجرای آن مانع ورود به مراحل دیگر بود خوشبختانه به نتیجه رسید نخست تایید اساسنامه توسط شورای نگهبان که به تایید نهایی رسیده و حل شد و به ما کمک کرد تا ضمن کسب جایگاه حقوقی بسیاری از تصمیم گیری ها را انجام دهیم و مورد بعدی تدوین طرح جامع بود که برای مناطق آزاد ضرورت دارد و باید طرح جامع تدوین شود تا در یک چشم انداز و برنامه ریزی بلند مدت مبتنی بر آن طرح پیش برویم که این مورد هم  پس از پیگیری های فراوان و طی فرایند مناقصه و بارگذاری در سامانه ستاد دولت و .. ختم به خیر و مشاور طرح جامع انتخاب شد. 
 
وی  شرکت طرح و توسعه پارس" را مشاور طرح جامع عنوان کرد و یادآور شد: قرارداد تدوین طرح جامع هم به امضا رسیده و محدوده منطقه آزاد را معرفی کردیم از دی ماه کار آغاز شده و برای گرفتن اطلاعات از سازمان صمت،. جهاد کشاورزی و ... اقدام نمودیم که با اطلاعات و دیتاهای تازه می توانیم به تدوین بهتر طرح جامع عمل کنیم. 
 
نادری تاکید کرد: در حال حاضر ضمن رصد و ارتباط گیری با سرمایه گذاران داخلی و سرمایه گذاران خارجی دارای اهلیت سرمایه گذاری از همه مردم و مسئولین هم درخواست می کنیم که در معرفی ظرفیت های کم نظیر منطقه آزاد تجاری صنعتی قصر شیرین با ما همکاری و سرمایه گذاران را تشویق و به ما معرفی کنند تا هر چه زودتر شاهد رونق در این سرزمین غنی باشیم که نام آن را دروازه تحول استان گذاشتیم.
 
به گفته نادری در حال تلاش برای اجرایی شدن هر چه زودتر پروژه هستیم و قرارداد طرح آن یکساله بوده که از ١۵ دی ماه آغاز به کار کردند. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار