معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هشت هزار و ۱۴۵ تحقیقات مصوب طی ۱۰ سال گذشته در این دانشگاه ثبت شده که این یک دستاورد و موفقیت بزرگی برای استان است.
کد خبر: ۱۰۹۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸ 31 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «سیروس جلیلی» افزود: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امسال خوش درخشید و و در بین دانشگاه‌های تیپ ۲ رتبه اول کشور را از آن خود کرده که این موفقیت مرهون حمایت‌های همیشگی رییس دانشگاه و تلاش محققان و اعضای هیات علمی آن است.

وی اضافه کرد: در برخی از بخش‌ها نیز از جمله فناوری و تحقیقات دانشجویی و ترجمان دانش رتبه سوم کشور و در مجموع در کل کشور رتبه هفتم را در بین ۶۸ دانشگاه علوم پزشکی کشور را بدست آورده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هم اکنون در این دانشگاه H index (شاخصی برای ارزیابی علمی پژوهشگران است که میزان تأثیرگذاری آن‌ها را در پیشبرد علم نشان می دهد) برابر ۱۱۰ است که جایگاه بسیار خوبی است و تعداد مقالات منتشر شده در کشور و تعداد مقالات چاپ شده در مجلات بین الملل بسیار قابل توجه است.

وی افزود: به طور کلی از سال ۱۳۹۱ تاکنون تعداد هشت هزار و ۱۴۵ طرح تحقیقاتی مصوب داریم و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، به دلیل حمایت های ویژه دکتر محمدی رییس دانشگاه از حوزه تحقیقات از جمله دانشگاه هایی است که محدودیتی برای بودجه در این حوزه ندارد.

جلیلی اظهار داشت: امسال برای اولین بار در حیطه ترجمان دانش رتبه اول را در کشور کسب کردیم و کارهای بسیار ارزشمندی در دانشگاه انجام شده است.

وی افزود: در بخش کمیته تحقیقات دانشجویی هم در دانشگاه‌های تیپ ۲ کشور موفق به کسب مقام اول شدیم و در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور پس از دانشگاه‌های شهید بهشتی و تبریز سوم را به دست آوردیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه فناوری نیز در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ ۲ در جایگاه اول قرار دارد و در بین دانشگاه‌های سراسر کشور پس از دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی سوم است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۹ دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، توانبخشی، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۸ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۹رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و یک رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۵۵۲ عضو هیأت علمی دارد و ۶۶۸ دانشجوی خارجی نیز اکنون در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۱۳۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار