معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام گفت: ۷۲ هزار نفر سالمند شناسنامه دار در این استان زندگی می کنند که از خدمات مراکز درمانی بهره مند هستند.
کد خبر: ۱۰۹۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸ 31 January 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛محمدسبحان حسنی در نشست کارگروه فرهنگی زنان، خانواده و سالمندان این استان اظهار کرد: با توجه به بافت فرهنگی و اجتماعی استان، از مجموع کل سالمندان تنها تعداد ۶۵ نفر در مراکز نگهداری بهزیستی نگهداری می شوند.

وی با اشاره به اینکه افرادیکه به طور مکرر از خدمات درمانی و بیمه ای به علت کهولت سن و بیماری استفاده میکنند، شناسنامه‌دار شمرده می شوند ، افزود: از مهمترین نیازهای سالمندان مناسب سازی معابر عمومی، ساختمان های مسکونی و اداری برای تسهیل در تردد این قشر و همچنین تامین تجهیزات توانبخشی از جمله ویلچر، واکر، تخت و سایر اقلام از دیگر نیازهای سالمندان است.


معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام ادامه داد: از دیگر نیازهای سالمندان تامین داروهای مصرفی این قشر است که با مشارکت جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی اقلام دارویی این افراد تامین می شود.

حسنی، حمایت و غربالگری از سالمندان در مراکز نگهداری و منازل، انجام تست های بیماری رایگان با حضور کارشناسان سلامت از جمله خدمات ویژه سالمندان توسط دستگاه های هدف از جمله بهزیستی، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: خانواده ها و مردم به طور جامع از خدمات رسانی دستگاه ها برای سالمندان آگاه نشده اند و در این راستا علوم پزشکی، بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر و بیمه سلامت با برگزاری جلسات هم افزایی ضمن استفاده از توان همدیگر، خدمات خود به سالمندان را به اطلاع جامعه هدف خود برسانند.

معاون استاندار ایلام در ادامه به فعالیت قصابی های غیرمجاز اشاره کرد و گفت: درآمدزایی و مقاومت قصاب ها و استقبال مردم از گوشت های ذبح شده در این قصابی ها باعث شده است که فعالیت این قصابی ها بدون رعایت موازین بهداشتی و حتی شرعی تداوم داشته باشد.

حسنی با بیان اینکه بیماری و تهدید ناشی از گوشت های فاقد نظارت بهداشتی بیشتر از مرغوبیت آن گوشت است، تاکید کرد: سلامت تغذیه مردم در اولویت است و باید با انجام راهکارهای مناسب این مشکلات باید مرتفع شود.

وی یادآور شد: باتوجه به میزان درآمدزایی این واحدها و نیز استقبال مردم از گوشت ذبحی آنها باید شرایطی برای ایجاد یک کشتارگاه با حضور ناظر شرعی و بهداشتی فراهم شود./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار