مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز گفت: این استان به ۶ هزار و ۶۶۷ کلاس درس جدید در قالب ۵۵۶ مدرسه ۱۲ کلاسه برای یک نوبتی شدن مدارس نیاز دارد.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ 28 January 2023

به گزارش «تابناک البرز» حسن مهرانی با اشاره به آغاز نهضت مدرسه سازی به همت استاندار البرز با اولویت مناطق کم برخوردار در استان خاطرنشان کرد: شنبه های هر هفته با حضوراستاندار، مسوولان استانی و خیرین نیک اندیش کلنگ ساخت یک مدرسه و یا یک فضای آموزشی در استان به زمین زده می شود و یا یک مدرسه به بهره برداری می رسد.

وی بیان کرد: رشد سریع جمعیت در این استان همواره از رشد توسعه فضاهای آموزشی بیشتر است به گونه ای که البرز محروم ترین استان کشور به لحاظ شاخص استاندارد سرانه فضای آموزشی است.
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز یادآورشد: کمک به امر خیر مدرسه سازی از ۲ طریق مراجعه حضوری و تلفنی با مجمع خیرین مدرسه ساز استان و اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس البرز امکان دارد.
مهرانی ادامه داد: کلاس های درس استان البرز جزو متراکم ترین کلاس های درس در کشورکه کاهش این تراکم نیاز به همت والای خیرین و نگاه ملی دولت انقلابی دارد.
وی، اهدای زمین های مناسب جهت احداث فضاهای آموزشی را یکی از راه های مهم کاهش این محرومیت پنهان در البرز ذکر کرد.
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز ضمن قدردانی از نگاه استاندار البرز به حوزه مدرسه سازی و تعیین یک روز در هفته به این موضوع مهم، اضافه کرد: در زمان حاضر این استان برای رسیدن به سرانه میانگین کشوری نیازمند یک میلیون متر مربع فضای آموزشی جدید است.
مهرانی اضافه کرد: نرخ مهاجرت بالا بویژه در کرج و هشتگرد موجب شده تا زیرساخت های آموزشی ، پرورشی و ورزشی در حوزه آموزش و پرورش استان البرز پاسخگوی رشد جمعیتی در آن نباشد.

استان البرز دارای ۵۲۰ هزار دانش آموز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار