جلسه دی ماه ۱۴۰۱ مجمع نمایندگان استان اصفهان با حضور بیش از ۳۰ نفر از نمایندگان، مدیران و مسئولان استانداری، محیط زیست، پزشکی و... به میزبانی نمایشگاه اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸ 15 January 2023

در این جلسه با اشاره به هفته هوای پاک که در آن قرار داریم، علل معضل آلودگی هوای استان اصفهان با حضور دکتر لاهیجان‌زاده مدیرکل محیط زیست استان با ارایه پژوهش سه ساله دانشگا‌ه‌های اصفهان و صنعتی مورد بررسی قرار گرفت. از جمله راهکارهای مورد اشاره خارج کردن خودروهای فرسوده، انتقال کوره‌های آجرپزی، نیروگاه شهید منتظری از شعاع ۵۰ کبلومتری شهر اصفهان و ... به عنوان راه حل مطرح شد.
همچنین مدیرعامل شرکت نمایشگاه اصفهان با اشاره به شروع عملیات ساخت محل جدید نمایشگاه اصفهان از سال ۸۶ و اوج فعالیت ساخت از سال ۹۶ گفت: آغاز بهره‌برداری سایت جدید از سال ۱۳۹۹ در فضای ۲۰ هزار مترمربع به صورت مسقف انجام گرفت. وی افزود سالانه نمایشگاه اصفهان حدود ۶۰۰۰ شرکت و مشارکت کننده و بیش از ۳۰۰ هزار نفر بازدید کننده را میزبانی می‌کند.
وی با توجه به جایگاه نمایشگاه‌ها تاکید کرد: وقتی صحبت از اقتصاد و توسعه شهر اصفهان به میان می‌آید، موضوع نمایشگاه موضوع کلیدی و مهمی در این بحث است. زیرا که ارایه نمایشگاه‌های خوب و در سطح بین‌المللی نقش موثری در رشد اقتصادی کشور دارد.
احمدرضا طحانیان در این نشست گفت: مقوله نمایشگاه که لازم است به عنوان یک صنعت در نظر گرفته شود توسعه دهنده گردشگری و اشتغال ملی است. نمایشگاه‌ها عامل ارتقا سطح تولیدات و افزایش درآمد عمومی و بسترساز انتقال تکنولوژی و ایجاد کننده رقابت‌های سالم داخلی و بین‌المللی می باشد. مدیر عامل نمایشگاه اصفهان تاکید کرد: هم اکنون ۳۴ سایت نمایشگاهی در کشور در فضای مسقف ۴۲ هزار متر مربع فعال است و ۳۲ گروه شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این اقتصاد مرتبط است. وی با تاکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه کشور خواستار به رسمیت شناخته شدن صنعت نمایشگاهی و قرار گرفتن این عنوان به صورت زیر مجموعه و یکی از معاونت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت شد.
ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اهمیت واقع شدن سالن اجلاس و سایت نمایشگاه اصفهان در یک محور جغرافیایی گفت: شورای برنامه‌ریزی استان لازم است بهره‌برداری از سالن اجلاس را با نمایشگاه اصفهان پیوند بزند و با پروژه‌های قطار سریع‌السیر و فرودگاه بین‌المللی این محور اقتصادی را تکمیل کند. وی همچنین با اشاره به صادرات سالانه ۲۰۰ میلیون دلار پرنده زینتی زنده از کشور به کویت و برگزاری این عنوان نمایشگاهی در کشور کویت پیشنهاد داد: نمایشگاه بین‌المللی پرندگان تزیینی زنده در اصفهان برپا شود که سهم قابل توجهی در صادرات این پرندگان دارد.
نمایندگان شهرستان سمیرم، اصفهان، معاون عمرانی استاندار اصفهان، امام جمعه موقت استان، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و .. . در این جلسه به اعلام موضوع، بحث و اعلام نظر پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار