کد خبر: ۱۰۸۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲ 10 January 2023

مشاوران جوان جریانی که بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت جوانان در اداره کشور بازار داغی پیدا کرده و خوشبختانه بسیاری از مسئولین برای اینکه نشان دهند در ذیل فرمایشات رهبری حرکت میکنند؛ گروه هایی تحت عنوان مشاوران جوان تشکیل دادند.
اساسأ این موضوع باید غرور آفرین تلقی شود. اما نباید از تأملات انتقادی در اینباره غفلت کرد.
در ابتدا قرار بر این بود که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در ادارات؛ جوانان در کنار مسئولین با تجربه باشند و از تجربه آنان برای اداره کشور در آینده استفاده کنند. اما به مرور مشاوران جوان از جهت تاثیر گذاری در حد زینت المحافل بودن تقلیل یافته اند.
اکنون که جمهوری اسلامی در اوایل دهه چهارم انقلاب و در عصر گام دوم؛ در حال عبور از پیچیده ترین مراحل زیست سیاسی و اجتماعی و فرهنگی خویش است مسأله به کار گیری جوانان در سطوح مختلف مدیریتی باید از نو تدبیر شود.
اگر بخواهیم به زبان ساده تر بیان کنیم اکنون از عمر انقلاب ۴۴ سال گذشته و نهایتا بعد از گذشت ۶ سال دیگر تمامی افرادی که در این سال ها استخدام شده اند بازنشسته میشوند.
و کشور لاجرم باید به سمت پوست اندازی حرکت کند.
اما سوال اینجاست که:
آیا در کنار خردمندان مسن فعلی؛ جوانان آزموده و جسور تربیت شده اند؟!
آیا ریل گذاری جهت جایگزینی محافظه کاری ریسک گریز بواسطه رشد جوانه های جسور فراهم شده است؟!
این مهم که بایستی افراد جدیدی وارد چرخه شوند و دارای شاخصه هایی همچون ولایی‌،متخصص،انقلابی و پاکدست بودن باشند؛ تردیدی نیست. اما آیا برای توفیق کشور به فتح قله های پیشرفت به باور اعتماد نسبت به جوانان غیور و اندیشه ساز و جانفدا رسیده ایم؟!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :